Új nemzetközi tehervonat-útvonal indul Harbinból, az északkelet-kínai Hejlungcsiang (Heilongjiang) tartomány fővárosából a hollandiai Tilburgba.

The first container train is carrying glass bottles, cans, tires, and other goods as it leaves the container functional area of the cargo yard of Qianjiang Station of the Chongqing-Huaihua Railway in Chongqing, China, on February 29, 2024. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Ez a kínai konténervonat üvegpalackot szállít.
Fotó: AFP

 

Megugrott az Európába indított fuvarok mennyisége

Ez az első olyan tehervonat Kína és Európa között, amely a határmenti tartomány és egy hollandiai város között közlekedik – írja a Hszinhua hírügynökség. A China Railway Harbin Group Co., Ltd. tájékoztatása szerint a tehervonat csütörtökön indult el a város konténerközpontjában lévő állomásról. A szerelvény 55 konténerben 1300 tonna aminosavat szállít. A vonat 10 257 kilométert tesz meg. Áthalad majd Mancsouli (Manzhouli) kikötőjén, és 15 nap elteltével érkezik Tilburgba. 

„A tengeri szállításhoz képest az új tehervonat-szolgáltatás kétharmadával csökkenti a szállítási időt, és a távolság felére csökken” – idézi a hírügynökség Liang Csuant (Liang Chuan) az állomás vezetőjét.

Az adatok szerint a Kína és Európa közötti tehervonatok száma a Hejlungcsiangból indított és az oda érkező rakomány mennyiségének éves összevetése alapján 161,5, illetve 151,6 százalékkal nőtt az idei év első két hónapjában.

Kína más számokkal játszik

A hollandiai vonat érdekességét adott vonalon az úttörő volta adja, de a kínai tehervonatforgalom nagyságát egy másik adat szemlélteti jobban. Igaz, az is csak töredéke az egésznek. Szintén a Hszinhua számolt be arról, hogy az Erenhot szárazföldi határkikötőn, amely az észak-kínai Belső-Mongólia Autonóm Régióban található, március 9-ig már összesen 15 ezer olyan tehervonat haladt át, amely Kína és Európa között szállít árut. Erenhotba 70 vonalon érkeznek a szerelvények több mint 10 kínai tartományból, régióból illetve városból, például Tiencsinből, Anhui, Hunan és Szecsuánból. Innen bő 60 célállomásra indulnak több mint 10 országban, amelyek többek között Németországban, Lengyelországban, Oroszországban és Fehéroroszországban vannak.

Rakományuk például cipők és ruházati cikkek, mechanikus és elektromos termékek, járművek és autóalkatrészek. Mintegy ezer árukategóriáról van szó.