A Wizz Air az évtized végére járatainak 10 százalékát tervezi üzemeltetni fenntartható repülőgép-üzemanyaggal (SAF) – közölte a légitársaság.

Wizz Air
Az év végére bioüzemanyaggal repülhetnek a Wizz Air gépei / Fotó: Wizz Air

A Wizz Air 2030-ra vonatkozó vállalásának teljesítésében a brit Firefly üzemanyagszállító vállalat a partnere. 

A fenntartható repülőgép-üzemanyag kutatás-fejlesztésének támogatására a Wizz Air tavaly a légitársaság történetében először 5 millió font – több mint 2,1 milliárd forint – értékben fektetett be a bioüzemanyag-gyártó vállalatba 

– írják a közleményben.

Hangsúlyozták, a zöldüzemanyag használata elősegíti a Wizz Air kötelezettségvállalását, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentse az utaskilométerenként számított szén-dioxid kibocsátását.

Concorde: a Wizz Airhez képest a fasorban sincs a Ryanair és az EasyJet

Az április elején indult új, 2025-ös pénzügyi évben a Concorde szerint kimagasló mértékben, 125 százalékkal, 554 millió eurós új csúcsra bővülhet a Wizz Air profitja, ami tetemesen ráver a Ryanair és az EasyJet nyereségének várható növekedésére. A Wizz eredményét a Pratt & Whitney több száz millió eurós kártérítése is hízlalhatja.

A tájékoztatás szerint a Wizz Air szén-dioxid-kibocsátása 6,8 százalékkal kevesebb volt 2023-ban, mint a megelőző évben. Az utaskilóméterenként számított átlagos 51,5 grammos karbonkibocsátás a légitársaság eddigi legalacsonyabb éves eredménye volt.

A Wizz Air légitársaság jelenleg 207 Airbus A320 és A321 típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet. 

A Wizz Air 2023. január és december között 60,3 millió utast szállított.

A Wizz Air korábbi közlése szerint bevétele 134 százalékkal, 3,896 milliárd euróra emelkedett a tavaly március 31-én zárult üzleti évében. A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 134,3 millió eurót ért el, míg a megelőző üzleti évben 23,3 millió eurós veszteséget könyveltek el. A cég nettó vesztesége a 2021/2022-es 642,5 millióról 535 millió euróra csökkent.