Elsőként Karl Wessel szabadalmaztatta a blokkolásgátlóról kialakított elképzelését még 1928-ban, de működőképes prototípust nem készített. Robert Bosch sem, aki 1936-ban nyújtott be szabadalmi igényt egy hasonló megoldásra. Szélesebb körben a Dunlop Maxaret rendszere terjedt el Nagy-Britanniában az ötvenes évek elején. Tucatnyi repülőgéptípuson használták, és a Royal Enfield is beépítette egy kísérleti motorkerékpárba.
A hatvanas évek technikai felfutása magával hozta az első, teljesen mechanikus blokkolásgátló megjelenését. A megbízhatatlan szerkezetet pusztán néhány úttörő angol márka, például a Rolls-Royce és a Jensen építette be egyes modelljeibe, de olyan magas felárért, hogy még a szakértők is feleslegesnek tartották. A repülőgépipar előrébb járt a fejlesztéssel, a sugárhajtású Concorde utasszállítóba a hatvanas évek végén már elektronikus változat került. A hetvenes évek elejére a Lincoln, a Chrysler és a Cadillac is bevezette saját kezdetleges blokkolásgátlóját, azaz ABS-ét Sure-Track, Sure Brake és Trackmaster néven, ezek a hátsó kerekek csúszását akadályozták meg. Addigra már a japán Denso is elkészült saját rendszerével, amely a Nissan Presidentben debütált. Ezek a megoldások, bár modernebbek voltak, költségesnek számítottak a tömeges elterjedéshez, ráadásul továbbra sem működtek elég precízen és megbízhatóan.
Az áttörést a Mercedes-Benznél érték el. Az éveken át tartó tesztelés alatt a stuttgartiak kitartóan együttműködtek a Teldix és a Bosch mérnökeivel, végül a Teldix pénzhiány miatt kiszállt a projektből, és a Bosch lett a második generációs ABS atyja. A megoldást a mikroprocesszorok jelentették, stabil és gyors adatátvitelt biztosítva a gyorsulásmérő szenzorok és a fékhatást szabályozó szelepek között. Mire a pontosan ezer alkatrészből álló prototípusból az 1978-as S osztályba 2217 márkáért beépített, szériakész egység lett, 140-re csökkent az elemek száma. Az ABS megítélése az idő előrehaladtával gyökeresen megváltozott, 2004 óta az Európai Unióban forgalomba hozott összes új személyautó kötelező tartozéka, a 125 köbcentiméter feletti motorkerékpároknál 2016 óta írják elő a beépítését. Ezenkívül a menetstabilizáló elektronikának és a mai, komplex biztonsági rendszereknek is alapja az évszázados múltra visszatekintő, életmentő találmány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.