A Leaf második generációja szélesebb körben elfogadható formatervet kapott
Kevés tömeggyártó mondhatja el magáról, hogy egyszerre kínál ütőképes modellt egymástól markánsan eltérő szegmensekben. A Nissan GT-R egy Porschéhoz mérhető sportkupé, a Qashqai egy divatos családi modell, a Leaf pedig a legkeresettebb elektromos autó. Ezekkel egyre inkább bebiztosítja magát a piacon a japán a márka.
A második generáció fejlesztésekor a meglévő műszaki alapokhoz rajzoltak egy kevésbé egyedi, de szélesebb körben elfogadható formatervet. Ez nemcsak a márka kínálatába, hanem az általános ízlésvilágba is jobban beleillik. Hagyományos kompaktnak látszik, ami még több vevőt hozhat a Nissannak, a Pulsartól külön kezelt típusként továbbra is garantált az egészséges feltűnés. A korábbinál sokkal igényesebb utastér szintén jót tesz majd a Leaf megítélésének.
Sportos a hangulata, mégis komfortos benne az utazás, ez a néma hajtásláncon kívül a jó hangszigetelésnek is köszönhető. Ez a megmaradt mechanikai zajokat sem engedi be az autóba, egyedül a gördülési zaj egy része hallható.
 
A magasabbaknak hiányozhat a lehetőség, hogy tengelyirányban is állítható legyen a kormány, és a kényelmesen puha ülések is inkább csak átlagos termetűeknek felelnek meg. Az akkucsomag miatt a hátsó ülések magasabban vannak az elsőknél, a középső utas lábtere korlátozott, a szélső üléseken azonban kompaktautóhoz méltó a helykínálat. A csomagtartó mérete megfelelő, de a holmijainkat egy vaskos peremen kell átemelni. Pozitívum, hogy a magunkkal cipelt Type2-es töltőkábelnek jut hely az egyik oldalsó hálóban.
Mindez jól tükrözi a Leaf általános minőségét, néhány kisebb hiányosság, például a kongó hangot hallató ajtók mellett korrekt csomagot kapunk, amelynek lényege az emelt energiasűrűség és a pluszteljesítmény mellé járó nagyobb hatótáv.
Az új alapváltozat akkucsomagja a korábbi 24, illetve 30 helyett 40 kilowattórás, és hamarosan jön a 60 kilowattórás változat. A régi NEDC-ciklus szerint 378, az új, valós forgalomban reprodukálható WLTP-ciklus szerint 270 kilométer a Leaf hatótávja vegyes használatban. A tesztprogram alatt 274 kilométer volt a rekord, ami persze több változó függvénye, akár a benzin- vagy gázolajfogyasztás. Mivel a teljesítmény 109-ről 150 lóerőre nőtt, és a hatótáv is számottevően bővült, így egy nagyságrenddel stresszmentesebbé vált a használat is. Gyorsulása, rugalmassága lenyűgöző, ilyesmire csak elektromos hajtáslánc képes.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható


