A divat- és életmódiparban tevékenykedő vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell működniük, ha meg akarnak birkózni a fogyasztók változó vásárlási és kommunikációs szokásai okozta kihívásokkal. A folyamatos online jelenlét és a digitális csatornák biztosítása már alapelvárás, és a fast fashion üzletek is erős hatást gyakoroltak az iparágra. A vállalatok kénytelenek egész beszállítói rendszerüket az új fogyasztói igényekhez alakítani, így nem meglepő, hogy a divatipari vállalatok csaknem 40 százaléka keres olyan új beszállítókat, akik képesek még jobban kielégíteni a vásárlók igényeit. A Roland Berger legújabb kutatásával a divat- és cipőipar döntéshozóinak a beszállítói menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatait mérte fel. Az adatokból kiderül, hogy csupán minden ötödik vállalat rendelkezik professzionális beszállítói menedzsmentrendszerrel. A megkérdezett vállalatok 29 százaléka mondta, hogy a beszállítói menedzsment szerves része a stratégiájának, és csupán a cégek 20 százalékánál van kiépített és működő rendszer.
„A divat- és életmódipar gyökeres változáson ment keresztül az elmúlt húsz évben. A márkák nemritkán évi negyven kollekciót mutatnak be, a webshopok pedig képesek garantálni a másnapi kiszállítást, és kifejezetten kedvező visszaküldési opciókat biztosítanak. Az online csatornákon a vásárlóknak lehetőségük van kommunikálni, inspirációt szerezni, megosztani élményeiket – bárhol és bármikor. A digitalizáció alapjaiban változtatta meg az emberek vásárlási szokásait” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger partnere.
A cégek több mint
40
százaléka folyamatosan keres új beszállítókat
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.