Sokoldalú a megjelenés és a név is: a nálunk Kona néven forgalmazott szabadidő-autóval Portugáliában Kauai néven lehet találkozni, Kínában pedig Encinóként fut. Folyamatos a piaci bevezetés, az 1,6-es turbómotor például mostantól fronthajtással is választható, ennek köszönhetően jelentősen lejjebb ment a vételár. Ezzel párhuzamosan Európában megjelent a kínálatban az 1,6 literes dízel, a dél-koreai konszern legújabb fejlesztésű négyhengerese. Ennél a maximális nyomaték minden esetben 320 newtonméter, a lóerő pedig 116 vagy 136 lehet. Az utóbbi egyelőre a hétfokozatú duplakuplungos váltóval együtt jár. Extraként választható az összkerékhajtás, a 116 lóerős alapszint a Select és a Trend felszereltségeknél kérhető hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval.
Az ilyen verzióban igen csendes az utastér még nagy sebességnél is, ám figyelni kell a fordulatszámra, 1500 alatt nagyon erőtlenné válik a négyhengeres. Ez kanyargós hegyi utakon gyakori kapcsolásokat követel. A 120 lóerős 1,0 literes turbómotorhoz képest 600 ezer forint a 115 lóerős dízel felára, a 136 lóerős szint pedig egy árban van a 176 lóerős benzines megfelelő, első- vagy összkerékhajtású változatával.
Az akkumulátoros-elektromos verziónál is választania kell az embernek. Alapáron 136 lóerős és 295 newtonméteres hajtómotort és 39,2 kilowattórás kapacitású akkumulátort kap, amellyel 312 kilométer a szabványos hatótáv. A 204 lóerős és 395 newtonméteres változatnak a 64 kilowattóra kapacitású telepével 482 kilométer a gyári adatok szerinti szabványos hatótávolsága. A több egyébként nem feltétlenül jobb, hiszen gyorstöltővel az alapmodellt hat, a nagy hatótávolságút kilenc és fél óra alatt lehet feltölteni.
Az áramvonalasabb külsőről lehet felismerni az akkumulátoros-elektromos változatot, amelynél még egy fontos eltérés van: a padló alatti rekesz megszűnése miatt a csomagtér alaphelyzetben csak 332 literes. Hazánkba várhatóan még idén megérkeznek az első elektromos Konák, az alapár 10,699 millió forint, amelyre igénybe vehető az akár 1,5 milliós állami támogatás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.