Nem panaszkodhat a Honda a CR-V-re, amely világszerte az eladási listák élén áll nemcsak a kompakt szabadidő-autók között, hanem abszolút értelemben is. Ránézésre nincs nagy változás az új generációnál, pedig teljesen új a megjelenés. Kisebb a fekete műanyag védőbetétek mérete, több a csillogó króm, de legkönnyebben az immár a csomagtérfedélre is benyúló hátsó lámpáról lehet felismerni az újdonságot. A méretek nagyjából változatlanok, de a tengelytáv 3 centiméteres nyújtásával kicsit több helyet adtak az utasoknak, a hasmagasságot pedig 35 milliméterrel növelték meg. Ez utóbbiban az is benne van, hogy a korábbinál nagyobb átmérőjűek a kerekek. A beszálláson úgy javítottak, hogy az ajtók körbefogják a küszöböt, azaz nem koszoljuk össze a lábunk szárát. A műszerfalon szembetűnő változás a nagyobb méretű díszbetét megjelenése, amely akár famintázatú is lehet. Eltűnt a műszerfal tetejéről a kis méretű multifunkciós kijelző, a helyére levegőrostélyok költöztek. Cserébe a műszeregység teljesen digitális, és rendelhető színes vetített kijelző is, amelyen megjeleníthető például az összkerékhajtásnál a nyomatékeloszlás. Állandóan küld hátra egy kevés nyomatékot a rendszer, hogy szükség esetén azonnali legyen a reakció, tehát a tapadás elvesztésekor hamarabb kezdjenek hajtani a hátsó kerekek.
Korábban a kormánytól balra rejtőzött a gazdaságos üzemmódot aktiváló kapcsoló, most jól látható helyre, a váltókartól jobbra helyezték el a megnövelt méretű gombot. A legnagyobb változást nem itt, hanem a csomagtérpadlónál kell keresni az immár választható hátsó pótülések miatt. Ennek Lifestyle felszereltségnél 550 ezer forint a felára. Igyekeztek a lehető legnagyobb lábteret kialakítani, a hátsó felfüggesztés és a benzintank is laposabb. Ennek áldásos hatása, hogy a csomagtér nagyobb az ötüléses változatban, hiszen a raktérpadló alatti rekesz öblösebb. A korábbinál 16 centiméterrel szélesebb nyílás és láblendítésre felnyíló ajtó könnyíti meg az ötüléses változatban 561 literes csomagtér megpakolását. A harmadik üléssort egyébként kifejezetten gyermekek szállítására találták ki, felnőtteknek csak rövid távra ajánlott itt az utazás.
Az új modell tervezésekor még számoltak a dízellel, megnövelték a tansapka méretét, ahol az üzemanyag-betöltő nyílás mellett jut hely az AdBlue-betöltőnek is. Erre azonban mégsem lesz szükség, a japánok kiszámolták ugyanis, hogy csak az európai piac miatt nem éri meg az Euro 6d-Temp előíráshoz igazítani a dízelt, mert egész egyszerűen annyiba kerül előállítani, mint a hibridet. Az utóbbit sokkal nagyobb darabszámokban tudják gyártani, hiszen világszerte forgalmazzák majd. A spórolni vágyóknak egyébként azért is vonzóbb alternatíva lesz a hibrid, mert jövőre elkészítik a hálózatról tölthető változatot. A Genfi Autószalonon tanulmány formájában megmutatják majd a 2020-ban érkező akkumulátoros-elektromos kivitelt is. A hibrid és az elektromos változatok csak ötüléses utastérrel érkeznek, az akkumulátort ugyanis a csomagtérpadló alá rejtik. A menetpróbán az első körben elérhető, 1,5 literes turbós kiviteleket lehetett vezetni. Kézi kapcsolású váltónál 173 lóerő és 220 newtonméter a teljesítmény, a fokozatmentes automatikus váltónál 193 lóerő és 243 newtonméter. A 20 lóerős többlettel is próbálják kompenzálni a sofőrök által érzett „késlekedést”; a mai sokfokozatú automatáknál is lehet már hasonlót tapasztalni. Magyarországon 7,799 millió forintos alapáron indul az új Honda CR-V forgalmazása, a két legolcsóbb változat elsőkerék-hajtású. Egyébként széria az összkerékhajtás, a fokozatmentes automatikus váltóért 740 ezer forintot kell fizetni. A legolcsóbb hétszemélyes változat 10,99 millió forintba kerül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.