Az elemzők szerint a Lufthansa szemet vethet a Wizz Airre
Folyamatosan keresi a felvásárlási célpontokat a Lufthansa az európai légitársaságok körében hálózatának és flottájának a bővítése érdekében, de akvizíciós politikájának fontos célja a többi vezető légitársaság terjeszkedésének a megakadályozása is – írta a német Handelsblatt. A frankfurti székhelyű vállalat újrakezdte a tárgyalásokat egy esetleges befektetésről a gyengélkedő Alitaliába, és informális ajánlatot tett a skandináv diszkontcégre, a Norwegianre is. Sőt, az elemzők szerint a Wizz Air is nagyon vonzóvá vált a Lufthansa szemében, mivel ez a cég szerezte meg a csődbe ment brit Monarch légitársaság – Londonhoz közeli – lutoni slotjait.
A Wizz Air ma teszi közzé harmadik negyedéves gyorsjelentését. A Bloomberg konszenzusa szerint a bevételek az egy évvel ezelőtti 423 millió euróról 512 millió euróra emelkedhettek, az EBIT 15,85 millió euróra nőtt a korábbi 15 millió euróról, a nettó profit pedig 300 ezer eurós növekedést mutathat az egy évvel korábbi 14 millió euróhoz képest. A január elején közölt légiutas-statisztikák szerint 2018-ban a légitársaság 19,6 százalékos növekedést könyvelhetett el utasszámban, a kihasználtsági mutató 92,4 százalékon állt, 1 százalékkal emelkedve. A decemberi hónap éves alapon mérve 16,5 százalékos növekedést hozott utasszámban.
A Lufthansa korábban már felvásárolta több belga, osztrák és svájci versenytársát, valamint a csődbe jutott Air Berlint. Emellett Eurowings néven elindította saját fapados leányvállalatát is, hogy a piac alsó szegmense se csússzon ki a kezéből. Tavaly még visszalépett az Alitaliára tett ajánlatától, de miután idén év elején az olasz Il Sole 24 Ore napilap megírta, hogy a Delta és az Air France–KLM együtt tesz ajánlatot az Alitaliára, ismét érdeklődni kezdett az állami tulajdonban lévő olasz cég iránt. Az olasz állami vasúttársaság, amelyet a római kormány bízott meg az Alitalia életben tartásával és a befektetőkkel folytatott tárgyalásokkal, a Lufthansa és a Delta mellett tárgyalt már az EasyJettel is az értékesítésről.
A német légitársaság újrakezdte a tárgyalásokat a Norwegianben való részesedésszerzés céljából is, de ebben az esetben sem lesz könnyű dolga, hiszen a skandináv cégért való versenyfutásban szintén részt vevő brit IAG-nél kellene jobb ajánlatot letennie az asztalra. Bár a British Airways tulajdonosaként is ismert IAG a múlt csütörtökön bejelentette, hogy már nem érdekli a norvég légitársaság, a Lufthansa szakértői szerint a Norwegian részvényeit napon belül 21 százalékkal csökkentő közleményt pusztán taktikai célból tették, hogy ilyen módon vegyék rá Bjorn Kjos vezérigazgatót a szerződés aláírására. A Norwegiannél a BBC szerint mindenesetre tagadják, hogy az IAG-n kívül mással is tárgyalnának, továbbá bejelentették, hogy 2018-as veszteségeik miatt egy 3,8 milliárd norvég koronás (98 milliárd forint) tőkeemelésre lesz szükség.


