BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az elemzők szerint a Lufthansa szemet vethet a Wizz Airre

A Lufthansa az Alitaliáért a Deltával és az Air France–KLM-mel versenyez. Ma teszi közzé negyedéves gyorsjelentését a Wizz Air.

Folyamatosan keresi a felvásárlási célpontokat a Lufthansa az európai légitársaságok körében hálózatának és flottájának a bővítése érdekében, de akvizíciós politikájának fontos célja a többi vezető légitársaság terjeszkedésének a megakadályozása is – írta a német Handelsblatt. A frankfurti székhelyű vállalat újrakezdte a tárgyalásokat egy esetleges befektetésről a gyengélkedő Alitaliába, és informális ajánlatot tett a skandináv diszkontcégre, a Norwegianre is. Sőt, az elemzők szerint a Wizz Air is nagyon vonzóvá vált a Lufthansa szemében, mivel ez a cég szerezte meg a csődbe ment brit Monarch légitársaság – Londonhoz közeli – lutoni slotjait.

A Wizz Air ma teszi közzé harmadik negyedéves gyorsjelentését. A Bloomberg konszenzusa szerint a bevételek az egy évvel ezelőtti 423 millió euróról 512 millió euróra emelkedhettek, az EBIT 15,85 millió euróra nőtt a korábbi 15 millió euróról, a nettó profit pedig 300 ezer eurós növekedést mutathat az egy évvel korábbi 14 millió euróhoz képest. A január elején közölt légiutas-statisztikák szerint 2018-ban a légitársaság 19,6 százalékos növekedést könyvelhetett el utasszámban, a kihasználtsági mutató 92,4 százalékon állt, 1 százalékkal emelkedve. A decemberi hónap éves alapon mérve 16,5 százalékos növekedést hozott utasszámban.

A Lufthansa korábban már felvásárolta több belga, osztrák és svájci versenytársát, valamint a csődbe jutott Air Berlint. Emellett Eurowings néven elindította saját fapados leányvállalatát is, hogy a piac alsó szegmense se csússzon ki a kezéből. Tavaly még visszalépett az Alitaliára tett ajánlatától, de miután idén év elején az olasz Il Sole 24 Ore napilap megírta, hogy a Delta és az Air France–KLM együtt tesz ajánlatot az Alitaliára, ismét érdeklődni kezdett az állami tulajdonban lévő olasz cég iránt. Az olasz állami vasúttársaság, amelyet a római kormány bízott meg az Alitalia életben tartásával és a befektetőkkel folytatott tárgyalásokkal, a Lufthansa és a Delta mellett tárgyalt már az EasyJettel is az értékesítésről.

A német légitársaság újrakezdte a tárgyalásokat a Norwegianben való részesedésszerzés céljából is, de ebben az esetben sem lesz könnyű dolga, hiszen a skandináv cégért való versenyfutásban szintén részt vevő brit IAG-nél kellene jobb ajánlatot letennie az asztalra. Bár a British Airways tulajdonosaként is ismert IAG a múlt csütörtökön bejelentette, hogy már nem érdekli a norvég légitársaság, a Lufthansa szakértői szerint a Norwegian részvényeit napon belül 21 százalékkal csökkentő közleményt pusztán taktikai célból tették, hogy ilyen módon vegyék rá Bjorn Kjos vezérigazgatót a szerződés aláírására. A Norwegiannél a BBC szerint mindenesetre tagadják, hogy az IAG-n kívül mással is tárgyalnának, továbbá bejelentették, hogy 2018-as veszteségeik miatt egy 3,8 milliárd norvég koronás (98 milliárd forint) tőkeemelésre lesz szükség.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.