BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csődbe ment Steffi Graf szponzora

Túl kevés időm maradt a kemény tárgyalásokra – mondta Johannes Ehling, a frankfurti tőzsdén jegyzett Gerry Weber divatcég vezérigazgatója a Handelsblattnak, miután a társaság csődöt jelentett péntek délután. A tavaly novemberben kinevezett Ehling hiába dolgozta ki az átalakítási a tervet, pedig a részvények 51 százalékát tulajdonló Weber és Hardieck család el akarta kerülni a csődöt. Még a munkavállalók is vállalták, hogy fizetett szabadság és karácsonyi bónusz nélkül dolgoznak 2021-ig. A 80-as években még Steffi Grafot szponzoráló cég csődje ismét felhívja a figyelmet a családi tulajdonban álló német középvállalatok generációváltással kapcsolatos problémáira.

A Gerry Webernél a céget 73 éves koráig vezető Gerhard Weber túl sokáig tartó egyszemélyi vezetése okozott gondot. Az alapító a nagykereskedelmi tevékenység helyett egy rendkívül költségesen fenntartható, 820 boltból álló hálózatot épített fel. A társaságot öt éve átvevő Ralf Weber már nem tudott változtatni a cég sorsán. Ehling ugyan elkezdte a boltbezárásokat, de Németországban nagyon nehéz a bérlet felmondása, több esetben még évekig fizetni kell a bérbeadóknak. A csődeljárás most meggyorsíthatja a veszteséges boltok leválasztását. A Gerry Weber azonban nem az egyetlen német divatcég, amely nehéz helyzetbe került. Küszködik a Liebeskind márka tulajdonosa, az s.Oliver, valamint a Bogner is. Ehling azonban továbbra is bizakodó, sőt a Commerzbank elemzőjével szemben, aki szerint a cégnek csupán a nagykereskedelmi tevékenységre kellene koncentrálnia, ragaszkodik saját boltjaik egy részéhez is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.