Túl kevés időm maradt a kemény tárgyalásokra – mondta Johannes Ehling, a frankfurti tőzsdén jegyzett Gerry Weber divatcég vezérigazgatója a Handelsblattnak, miután a társaság csődöt jelentett péntek délután. A tavaly novemberben kinevezett Ehling hiába dolgozta ki az átalakítási a tervet, pedig a részvények 51 százalékát tulajdonló Weber és Hardieck család el akarta kerülni a csődöt. Még a munkavállalók is vállalták, hogy fizetett szabadság és karácsonyi bónusz nélkül dolgoznak 2021-ig. A 80-as években még Steffi Grafot szponzoráló cég csődje ismét felhívja a figyelmet a családi tulajdonban álló német középvállalatok generációváltással kapcsolatos problémáira.
A Gerry Webernél a céget 73 éves koráig vezető Gerhard Weber túl sokáig tartó egyszemélyi vezetése okozott gondot. Az alapító a nagykereskedelmi tevékenység helyett egy rendkívül költségesen fenntartható, 820 boltból álló hálózatot épített fel. A társaságot öt éve átvevő Ralf Weber már nem tudott változtatni a cég sorsán. Ehling ugyan elkezdte a boltbezárásokat, de Németországban nagyon nehéz a bérlet felmondása, több esetben még évekig fizetni kell a bérbeadóknak. A csődeljárás most meggyorsíthatja a veszteséges boltok leválasztását. A Gerry Weber azonban nem az egyetlen német divatcég, amely nehéz helyzetbe került. Küszködik a Liebeskind márka tulajdonosa, az s.Oliver, valamint a Bogner is. Ehling azonban továbbra is bizakodó, sőt a Commerzbank elemzőjével szemben, aki szerint a cégnek csupán a nagykereskedelmi tevékenységre kellene koncentrálnia, ragaszkodik saját boltjaik egy részéhez is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.