Élménydús forró ferdehátút készítettek
A Hyundai motorsportszereplésének egyenes következménye, hogy a versenypályákon szerzett tapasztalatokat és hírnevet a közúton is kamatoztatni akarja. Ezért hívták életre az N almárkát, amelynek első terméke a kifejezetten Európának készített i30 N ötajtós változata. Észak-Amerikában az aszimmetrikus karosszériás Veloster kupéban dobják piacra ezt a hajtást, és a második körben Fastback felépítménnyel is elérhető lesz. A vetélytársaktól elcsábított vezetők és mérnökök vadították meg azt a csomagot, amely egyébként a márka más autóiban elérhető komponensekből áll össze.
A kompakt forró ferdehátúak között nem kiemelkedő a 2,0 literes turbómotor teljesítménye, de a 250 vagy 275 lóerős teljesítményhez tartozó 353 newtonméteres nyomaték széles tartományban a vezető rendelkezésére áll. Egy-egy előzéshez tehát nem kell rögtön a váltóhoz nyúlni. Az előbbi az alapváltozat teljesítménye, az utóbbi a 750 ezer forintos felárú Performance csomaghoz jár, mi ezt teszteltük. Nem a többlet 25 lóerő a lényeg, hanem az elektronikusan vezérelt zárású differenciálmű, a nagyobb fékek és kerekek. A 19 colos felnire 235/35-ös abroncsokat szerelnek. Ezek mind a teljesítmény talajra vitelét javítják, no és itt van még a zenei aláfestést garantáló pillangószelepes kipufogó.
A váltó is jól átvészelte a megpróbáltatásokat, pontosan megvezetett, rövid utakon jár a kar, ez az egyik legjobb része az autónak. A 35 ezer forintért kínált vezeték nélküli töltő nem tartja megfelelően a készüléket, a használata pedig lefagyasztotta a telefont. Ezzel ellentétben az első kagylóülések igenis szorosan tartják a testet. Az ülőlap kemény oldaltámaszai fájdalmassá is tehetik a több száz kilométeres túrákat, de a vetélytársaktól eltérően kellően alacsonyra építették be ezeket, ami piros pontot érdemel. A modell 8,5 millió forintos alapára igencsak versenyképes.


