A Hyundai motorsportszereplésének egyenes következménye, hogy a versenypályákon szerzett tapasztalatokat és hírnevet a közúton is kamatoztatni akarja. Ezért hívták életre az N almárkát, amelynek első terméke a kifejezetten Európának készített i30 N ötajtós változata. Észak-Amerikában az aszimmetrikus karosszériás Veloster kupéban dobják piacra ezt a hajtást, és a második körben Fastback felépítménnyel is elérhető lesz. A vetélytársaktól elcsábított vezetők és mérnökök vadították meg azt a csomagot, amely egyébként a márka más autóiban elérhető komponensekből áll össze.
A kompakt forró ferdehátúak között nem kiemelkedő a 2,0 literes turbómotor teljesítménye, de a 250 vagy 275 lóerős teljesítményhez tartozó 353 newtonméteres nyomaték széles tartományban a vezető rendelkezésére áll. Egy-egy előzéshez tehát nem kell rögtön a váltóhoz nyúlni. Az előbbi az alapváltozat teljesítménye, az utóbbi a 750 ezer forintos felárú Performance csomaghoz jár, mi ezt teszteltük. Nem a többlet 25 lóerő a lényeg, hanem az elektronikusan vezérelt zárású differenciálmű, a nagyobb fékek és kerekek. A 19 colos felnire 235/35-ös abroncsokat szerelnek. Ezek mind a teljesítmény talajra vitelét javítják, no és itt van még a zenei aláfestést garantáló pillangószelepes kipufogó.
A váltó is jól átvészelte a megpróbáltatásokat, pontosan megvezetett, rövid utakon jár a kar, ez az egyik legjobb része az autónak. A 35 ezer forintért kínált vezeték nélküli töltő nem tartja megfelelően a készüléket, a használata pedig lefagyasztotta a telefont. Ezzel ellentétben az első kagylóülések igenis szorosan tartják a testet. Az ülőlap kemény oldaltámaszai fájdalmassá is tehetik a több száz kilométeres túrákat, de a vetélytársaktól eltérően kellően alacsonyra építették be ezeket, ami piros pontot érdemel. A modell 8,5 millió forintos alapára igencsak versenyképes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.