Lelkiismeret-furdalás nélkül is lehet forró ferdehátút választani
A Skoda Octavia izmos csúcsváltozata, az RS ugyanolyan praktikus családi autó, mint dízelmotoros testvérei, de közben betölti a sportlimuzin szerepét is. Még a frissítéssel megjelent, élőben tetszetős arc sem teszi hivalkodóvá. A leheletnyivel agresszívabb lökhárítók és a mértéktartó hátsó szárny is éppen annyit tesz hozzá a dizájnhoz, hogy a kívülállók érezzék, ebben az Octaviában több kakaó van a szokásosnál.
Méghozzá a korábbinál is több, a megújulás plusz tíz lóerőt jelent, tehát már 230 lóerő és 350 newtonméter nyomaték mozgatja. Ez a teljesítmény bőven elég ahhoz, hogy terhelten is lendületbe hozza az 1365 kilogramm tömegű autót. Megértjük, aki nem viszi pályanapra, nem is a határok feszegetésére, hanem élvezetes autózásra való. Ebben a gyors, hatfokozatú DSG-váltó és az erős fékek is támogatják az élénk turbómotort. Alacsony fordulatról is jól húz, majd amikor összeszedi magát, meglódulva teljesíti a 6,8 másodperces 0–100-as sprintet. Mesterségesen előállított hang erősít rá az élményre, szerencsére nem a hangszórókból szól, ezért élvezhető aláfestést ad. Kormányzása érezhetően nehezebb, adaptív sportfutóműve a hazai utakra azonban már túl feszes. Hiába fekszik szépen az úton és kerüli el még az alulkormányozottság látszatát is, a felfüggesztés pedig hiába próbálja kirugózni az egyenetlenségeket, keresztbordákon rögtön oda az addig megnyugtató komfortérzet. Különben mindenben kiszolgál, és higgadt tempójú közlekedéskor semmivel sem fárasztja utasait, hosszabb utakon is elfogadható a zajszint, és kényelmes ülni benne. A fix fejtámlás sportülések kemények, cserében elég jól tartják a testet. A feláras extrákkal felszerelt, tágas utastér egyébként is jó minőségi benyomást tesz, bár a műanyag ajtókárpit ront az összképen. Ilyen a műszeregység is, komolytalan grafikája nem méltó az újonnan bevezetett, 9,2 colos kijelzőhöz és az autóhoz. A digitális műszeregység megváltást jelent majd, amikor végre konfigurálható lesz. Jelenleg azonban maga az Octavia RS sem szerepel a hazai konfigurátorban, a WLTP-ciklus bevezetése miatt csak raktárról lehet hozzájutni a sportmodellhez, amely korrekt tudásán túl kibővített szolgáltatásaival dolgozik meg az áráért.