BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lelkiismeret-furdalás nélkül is lehet forró ferdehátút választani

A Skoda Octavia izmos csúcsváltozata, az RS ugyanolyan praktikus családi autó, mint dízelmotoros testvérei, de közben betölti a sportlimuzin szerepét is. Még a frissítéssel megjelent, élőben tetszetős arc sem teszi hivalkodóvá. A leheletnyivel agresszívabb lökhárítók és a mértéktartó hátsó szárny is éppen annyit tesz hozzá a dizájnhoz, hogy a kívülállók érezzék, ebben az Octaviában több kakaó van a szokásosnál.

Méghozzá a korábbinál is több, a megújulás plusz tíz lóerőt jelent, tehát már 230 lóerő és 350 newtonméter nyomaték mozgatja. Ez a teljesítmény bőven elég ahhoz, hogy terhelten is lendületbe hozza az 1365 kilogramm tömegű autót. Megértjük, aki nem viszi pályanapra, nem is a határok feszegetésére, hanem élvezetes autózásra való. Ebben a gyors, hatfokozatú DSG-váltó és az erős fékek is támogatják az élénk turbómotort. Alacsony fordulatról is jól húz, majd amikor összeszedi magát, meglódulva teljesíti a 6,8 másodperces 0–100-as sprintet. Mesterségesen elő­állított hang erősít rá az élményre, szerencsére nem a hangszórókból szól, ezért élvezhető aláfestést ad. Kormányzása érezhetően nehezebb, adaptív sportfutóműve a hazai utakra azonban már túl feszes. Hiába fekszik szépen az úton és kerüli el még az alulkormányozottság látszatát is, a felfüggesztés pedig hiába próbálja kirugózni az egyenetlenségeket, keresztbordákon rögtön oda az addig megnyugtató komfortérzet. Különben mindenben kiszolgál, és higgadt tempójú közlekedéskor semmivel sem fárasztja utasait, hosszabb utakon is elfogadható a zajszint, és kényelmes ülni benne. A fix fejtámlás sportülések kemények, cserében elég jól tartják a testet. A feláras extrákkal felszerelt, tágas utastér egyébként is jó minőségi benyomást tesz, bár a műanyag ajtókárpit ront az összképen. Ilyen a műszeregység is, komolytalan grafikája nem méltó az újonnan bevezetett, 9,2 colos kijelzőhöz és az autóhoz. A digitális műszeregység megváltást jelent majd, amikor végre konfigurálható lesz. Jelenleg azonban maga az Octavia RS sem szerepel a hazai konfigurátorban, a WLTP-ciklus bevezetése miatt csak raktárról lehet hozzájutni a sportmodellhez, amely korrekt tudásán túl kibővített szolgáltatásaival dolgozik meg az áráért.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.