A több mint ötvenéves múltra visszatekintő AMG munkája többet jelent a teljesítmény fokozásánál. A lényeg a teljesítményleadásban, a futóműben, a vezethetőségben és persze a körítésben van. Az A 250 4Matic kivitel jó alap volt a továbbfejlesztéshez. A motortér aljára keresztmerevítőket és egy alumíniumlemezt csavaroztak, ezzel javítva a torziós merevséget. Előre a hajtási befolyás csökkentésére függőcsapszeges MacPherson, hátra négy lengőkaros futómű került. Utóbbit segédkerettel erősítették a karosszériához.
A radiálisan rögzített első féknyereg a versenysportból átvett megoldás, elöl 350, hátul 300 milliméteres, perforált féktárcsák lassítják. A motor két-két hengere saját légcsatornát kapott, ezt kettős megfújású és kifújású turbófeltöltővel érték el, amely 82 lóerővel növelte a teljesítményt. Az AMG Speedshift DCT 7G duplakuplungos váltó módosított áttétellel és alapáron kínált rajtautomatikával juttatja az erőt az útra 4Matic összkerékhajtáson keresztül. Az A 35-ös hátsó tengelyre épített, többtárcsás tengelykapcsolót használ központi differenciálműként, az első és a hátsó tengely között akár 50-50 százalékos nyomatékelosztás is lehetséges.
Nem hétköznapi képességeit visszafogottan sportos külsővel rejti el a házi tuningcég, de a Performance csomaghoz járó látványos első-hátsó légterelő készlet megrendelésével versenyautós külsőt is adhatunk neki. Mindegy, ki melyik stílusra szavaz, a sportülésekkel felszerelt, fantáziadús és minőségi belsőben mindenki otthon érezheti magát.
Ami az élményt illeti, az A 35-ös alaposan rálicitál a többi hot hatchre. Elég pár gombnyomás, és kifinomult kompaktból rögtön a szerpentinek királyává változik. Fantasztikus, fémesen csengő motorhangot varázsoltak elő a kipufogóból, gyorsulása impresszív, olyan intenzitással tapad a kanyarokban, mintha számára nem létezne túl nagy tempó. A kormányozása természetesen súlyozott és precíz, még visszajelzést is ad, mégis olyan semlegesen viselkedik, mintha egy szimulátorban vezetnénk. Villámgyorsan kapcsolgat a váltó, a gázadásra késlekedés nélkül reagál, kanyarból kigyorsítás közben a hátraküldött nyomaték hátsókerekesek módjára tolja a masszív tömbként mozgó, mindig stabilan kézben tartható karosszériát. Mindeközben a fékek fáradhatatlanul viselik az élményautózást. Képességeinek határait közúton lehetetlen elérni. Elképzelhető, hogy ez a legkisebb és a leggyengébb AMG, de az 50 ezer euró alatti árkategóriában is képes maradandó élményt nyújtani. Ezzel új mércét állított fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.