BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Feltűnő külsővel és technikai csemegékkel akar borsot törni a riválisok orra alá

A több mint ötvenéves múltra visszatekintő AMG munkája többet jelent a teljesítmény fokozásánál. A lényeg a teljesítményleadásban, a futóműben, a vezethetőségben és persze a körítésben van. Az A 250 4Matic kivitel jó alap volt a továbbfejlesztéshez. A motortér aljára keresztmerevítőket és egy alumíniumlemezt csavaroztak, ezzel javítva a torziós merevséget. Előre a hajtási befolyás csökkentésére függőcsapszeges MacPherson, hátra négy lengőkaros futómű került. Utóbbit segédkerettel erősítették a karosszériához.

A radiálisan rögzített első féknyereg a versenysportból átvett megoldás, elöl 350, hátul 300 milliméteres, perforált féktárcsák lassítják. A motor két-két hengere saját légcsatornát kapott, ezt kettős megfújású és kifújású turbófeltöltővel érték el, amely 82 lóerővel növelte a teljesítményt. Az AMG Speedshift DCT 7G duplakuplungos váltó módosított áttétellel és alapáron kínált rajtautomatikával juttatja az erőt az útra 4Matic összkerékhajtáson keresztül. Az A 35-ös hátsó tengelyre épített, többtárcsás tengelykapcsolót használ központi differenciálműként, az első és a hátsó tengely között akár 50-50 százalékos nyomatékelosztás is lehetséges.

Nem hétköznapi képességeit visszafogottan sportos külsővel rejti el a házi tuningcég, de a Performance csomaghoz járó látványos első-hátsó légterelő készlet megrendelésével versenyautós külsőt is adhatunk neki. Mindegy, ki melyik stílusra szavaz, a sportülésekkel felszerelt, fantáziadús és minőségi belsőben mindenki otthon érezheti magát.

Ami az élményt illeti, az A 35-ös alaposan rálicitál a többi hot hatchre. Elég pár gombnyomás, és kifinomult kompaktból rögtön a szerpentinek királyává változik. Fantasztikus, fémesen csengő motorhangot varázsoltak elő a kipufogóból, gyorsulása impresszív, olyan intenzitással tapad a kanyarokban, mintha számára nem létezne túl nagy tempó. A kormányozása természetesen súlyozott és precíz, még visszajelzést is ad, mégis olyan semlegesen viselkedik, mintha egy szimulátorban vezetnénk. Villámgyorsan kapcsolgat a váltó, a gázadásra késlekedés nélkül reagál, kanyarból kigyorsítás közben a hátraküldött nyomaték hátsókerekesek módjára tolja a masszív tömbként mozgó, mindig stabilan kézben tartható karosszériát. Mindeközben a fékek fáradhatatlanul viselik az élményautózást. Képességeinek határait közúton lehetetlen elérni. Elképzelhető, hogy ez a legkisebb és a leggyengébb AMG, de az 50 ezer euró alatti árkategóriában is képes maradandó élményt nyújtani. Ezzel új mércét állított fel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.