K. B. | A Volkswagen-tulajdonosok aligha reménykedhetnek abban, hogy kártérítést préselnek ki a konszernből amiatt, hogy átverte őket a manipulált károsanyag-kibocsátású dízelautóival. Tegnap a braunschweigi bíróság utasította el a myRight fogyasztóvédelmi csoport erre vonatkozó csoportos keresetét, amelyben több ezer károsultat képviseltek. A bíróság ítélete szerint magukat az autótulajdonosokat járműveik használatakor nem érte pénzben kifejezhető kár, az pedig nem volt a per tárgya, hogy a csaló szoftver beiktatása mekkora környezetszennyezést és közvetett egészségkárosodást okozott. A VW álláspontja szerint a simlis autók megőrizték üzemképességüket, és az áruk sem esett a használtautó-piacon. A myRight rögtön jelezte, hogy a legfelső bíróságig viszik az ügyet. A Volkswagen közleményben fejezte ki elégedettségét az ítélettel kapcsolatban. Mint írták, a világ legnagyobb autógyártója és márkakereskedői ellen német földön eddig indított perekben 22 ítélet született, és mindegyik a javukra szólt. Igaz, van még miért izgulniuk, hiszen a perek száma ezres nagyságrendet képvisel. Ezek azonban hamar lezárulhatnak, mivel az ügy a fellebbezés folytán biztosan eljut a legfelső bíróságig, amely kötelező érvényű verdikttel tesz pontot a kártérítési perek végére, kérdés, mikor. Az eddigiek alapján okkal feltételezhető, hogy a Volkswagen konszern odahaza kicsúszik a kártérítési felelősség alól, miközben az Egyesült Államokban eddig 25 milliárd dollárt vitt el a járműtulajdonosok kártalanítása, a bírságok és a közérdekű felajánlások összege. A Volkswagen részvényárfolyama lassan immunissá válik a dízelbotránnyal kapcsolatos hírekre, ezúttal 0,3 százalékot erősödött az ítéletre, ám délre már lenullázta a nyereséget.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.