Kísérteties hasonlóságokat mutat a március 10-én lezuhant Ethiopian Airlines és az október végén a Jáva-tengerbe veszett indonéz Lion Air légitársaság Boeing–737 MAX-8-asainak esete – közölte az etióp közlekedési tárca szóvivője a feketedobozokból kinyert első információk alapján. Mindkét gép percekkel a felszállás után zuhant le, azután, hogy a pilóták a repülés-ellenőrzési rendszer anomáliáira panaszkodtak. A francia szakemberek által a fedélzeti hangrögzítőből letöltött adatokat vizsgálat nélkül visszaküldték Etiópiába, az ottani elemzés előzetesen azt állapította meg, hogy a gép szokatlanul nagy sebességgel szállt fel, és a pilóták azután szembesültek a problémákkal, hogy engedélyt kaptak a további emelkedésre. Új információkat három-négy nap múlva közölnek, a szerencsétlenségtől számított harminc napon belül viszont már kötelező lesz egy előzetes jelentést nyilvánosságra hozni a nyomozás állásáról – írja a Reuters.
Nyomozás indult az Egyesült Államokban is – írja a The Wall Street Journal –, méghozzá a Szövetségi Légügyi Hatóságnál (FAA), amely kiadta a MAX gépcsalád repülési engedélyét. Az okokról érdemi információt nem közöltek, az viszont merőben szokatlan, hogy a vizsgálatot a szövetségi ügyészek folytatják le. Az FAA-nál hangsúlyozták, hogy a MAX-típusok engedélyezése rutineljárás keretében történt, a gépek a műszaki, repülési és karbantartási teszteken átmentek, így biztonságosnak minősítették őket. Az ügyészek a típus fejlesztésével és engedélyezésével kapcsolatos teljes dokumentációt bekérték. A vizsgálatok hírére a Boeing árfolyama 3 százalékos eséssel reagált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.