Nem kapkodta el a Volvo a V60-as első nemzedékének leváltását, nyolc év után érkezett a friss generáció, méghozzá beelőzve a szedán S60-ast. Utóbbinak – az új amerikai gyár üzemkezdése miatt – csak mostanában kezdődik a forgalmazása az európai piacokon. Az öreg kontinensen eddig a kombi volt a kelendőbb. A V60-as továbbra is Belgiumban készül, méghozzá a moduláris SPA padlólemezre építve. Így aztán ehhez a Volvóhoz is kizárólag 2,0 literes, négyhengeres motorok állnak rendelkezésre, az egyes változatok közti teljesítménybeli különbség a perifériából és nem a blokkból ered.
Ha nem vesszük számításba a 390 lóerős T8-as hibridet, akkor a tesztre fogott, turbóval és kompresszorral támogatott T6-os benzines a csúcs 310 lóerővel. Más márkáknál gyakran a kis teljesítményű autóknak is agresszív „arcot” szabnak, de ennél a modellnél szó sincs nyomulós megjelenésről, a 310 lóerős V60-as külseje visszafogott és ízléses. A 4,76 méteres hosszúsága ellenére a V60-as a méretét tekintve nem a középkategória óriásaihoz, hanem a német prémiumtrióhoz igazodik. Ennek megfelelően hátul nincs táncteremnyi lábtér, ugyanakkor négy felnőttnek így is elegendő a hely, arról nem is beszélve, hogy a Volvo ezekkel az ülésekkel joggal pályázik a legkényelmesebb középkategóriás címére. A beltér egyszerre modern és otthonos, a felhasznált anyagok prémiumautóhoz illők. Az sem mellékes, hogy teljesen egyedi a stílus, a Volvót azzal biztosan nem lehet vádolni, hogy bármelyik más gyártótól lesne el megoldásokat. Aztán menet közben gyorsan kiderül, hogy a hatalmas érintőképernyő nem egyszerűsíti, sok esetben inkább bonyolultabbá teszi a kezelhetőséget. Világos, hogy nehéz eltalálni az egyensúlyt a képernyő és a kezelőgombok mennyisége között, de amikor a hőfokot is a menüből állítjuk virtuális csúszkán egy egyszerű tekerőgomb helyett, akkor az egész rendszer csak a látványhoz tesz hozzá.
Az 529 literes csomagtér bővítésekor annak ellenére sík a rakfelület, hogy az ülőlapok fixek. Hiányérzetünk már csak azért sem lehet, mert az ülések gombnyomásra dönthetők, és rögzítési lehetőségekből sincs hiány. Felhajtható választófal, háló, fémfülek és gumipánt segít a poggyászok rögzítésében.
Ami a vezethetőséget illeti, a 310 lóerős benzinmotor nagyon dinamikusan mozgatja a kombit, piros lámpától indulva komolyan meg tudjuk lepni a körülöttünk lévőket. A turbó és a kompresszor együtt azt a hatást éri el, mintha jóval nagyobb lökettérfogatú lenne a motor. A kormányozhatóság, az összkerékhajtás és a futómű hangolása is a kulturált közlekedést és nem a kanyarvadászatot támogatja. A frontális ütközést elkerülő aktív kormányzás és a szembejövő autó elé kanyarodást megakadályozó rendszer is alapáras.
Kalandvágy
A V60-asból terepjárós beütésű Cross Country változatot is kínál a Volvo, amelynek 75 milliméterrel emelték a hasmagasságát. A típust hazánkban egyetlen hajtáslánccal kínálják, a 190 lóerős, D4-es dízelhez nyolcfokozatú, automata váltó és összkerékhajtás tartozik.
• kényelem
• praktikum
• motorerő
• városban magas fogyasztás
• kezelhetőség (érintőképernyő)
A V60-as T6-os változata a 310 lóerő ellenére is a kényelemről és az otthonos belsőről szól, ráadásul a raktere egyszerre tágas és praktikus. A Volvo ezzel a modellel bátran odaállhat bármelyik vetélytárs mellé. | VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.