A Swatch óragyár alapítójának a fejéből pattant ki a városi miniautó ötlete a kilencvenes évek elején, műszaki partnerként aztán a Daimler cég állt a projekt mellé. Majd a magas költségek miatt átvette a projekt irányítását, és egymaga lett a Smart márka tulajdonosa. A hatalmas veszteséget műszaki partnerségekkel igyekeztek csökkenteni, a második generációnál a Mitsubishi segített, aktuálisan a Renault van soron, de ez a megállapodás is kifut hamarosan.
Azt már korábban eldöntötték, hogy akkumulátoros-elektromos hajtásra állítják át a márkát, ennek ellenére nem volt biztosítva a jövője. A megmentő a Daimler konszern legnagyobb részvényese, a kínai Geely lett, amely egy Kínába tervezett új üzemben készíti majd 2022-től az új generációs miniautókat. A típus és a márka fejlesztése érdekében mindkét fél kutatás-fejlesztési tapasztalatait is felhasználják. Könnyen lehet, hogy a Volvo-féle CMA platformra építenek majd nagyobb modelleket, és az előfizetéses rendszert is bevezetik. A franciaországi üzemet átveszi a Mercedes-Benz márka, és egy elektromos kompakt modellt, valószínűleg az EQA tanulmány szériaváltozatát fogják ott gyártani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.