Első pillantásra alig tűnik ki az utakon látható C-osztályok közül a tesztautó, pedig különleges: a kihalóban lévő kétajtós kupék egyik képviselője. Második pillantásra aztán rájön az ember, hogy a króm hiányzik. A hűtőrácsban ezüstszürke a hatalmas márkajelzés melletti „szárny”, feketék az ablakkeretek, csak a 18 colos felni visz egy kis csillogást az összképbe. A téli abroncsok miatt szerelték fel ezeket a kerekeket a gyári 19 colos felnik helyére. Nem fenyegető, de tekintélyt parancsoló a megjelenés, amelyet legkésőbb akkor vesz észre a többi közlekedő, ha hallótávolságba kerül a gép. Ahogy azt a legújabb Mercedes-AMG-ktől megszokhattuk, már alaphelyzetben is remek a kipufogóhang, s akkor itt van még a kardánalagúton lévő kapcsoló, amellyel a hangosabb üzemmódot is aktiválhatjuk. Ilyenkor gázelvételre hörög, visszakapcsolásnál durrog, padlógázon pedig üvölt a kipufogó.
A 3,0 literes V6-os biturbó búcsúzóban van, az újabb modellekben már soros hathengeres blokkot használnak, pedig igazán semmi rosszat nem lehet mondani a 390 lóerős V6-osra. Összeszokott párost alkot a kilencfokozatú automatikus váltóval, még erőltetett tempónál sem kell belenyúlni a váltóprogramba. Hiába is váltanánk vissza, akkor sem kapunk érdemi motorfékhatást. Az egészben az a legelképesztőbb, hogy az AMG-féle, rögzített nyomatékelosztású 4Matic összkerékhajtás miatt minden körülmények között képes a teljesítményt a talajra juttatni az autó. A nyomaték 31 százaléka jut az első, 69 százaléka pedig a hátsó kerekekre. Kanyarban gázadásra nem keresztbe megy, hanem egyszerűen gyorsul, egészen addig a tempóig, amíg a kormányba kapaszkodik a sofőr. Szerencsére jó vastag és kellően megformált a karima. Álló helyzetből az óránkénti 100 kilométeres sebességet 4,7 másodperc alatt éri el. Ezt érzésre nemcsak szárazon, de vizes aszfalton is tudja. Elképesztő az ülésbe préselő gyorsulás élménye. A felfüggesztés partner a tempós autózáshoz, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítással pedig még némi komfortot is sikerült vinni a produkcióba.
Alaphangon 20,6 millió forintba kerül, extrák után 27 millió forint a tesztautó. Ez jó ajánlatnak számít, hiszen ellenfél híján rámondhatjuk: jó az ár-érték aránya. A C 43 AMG Coupé azért van valójában ellenfél nélkül a piacon, mert a vetélytársak csak sokkal gyengébb vagy erősebb modelleket kínálnak ebben a kategóriában.
Tetszett
• teljesítményleadás és motorhang
• úttartás
• vezethetőség
Nem tetszett
• nincs kilincs a csomagtérfedélen
• szűk második sor
A haladásról szól a „kis motoros” C AMG Coupé. Az összkerékhajtás miatt sínautóként viselkedik még a legkanyargósabb hegyi utakon is, a felfüggesztésnek hála pedig a rossz aszfalttól sem ijed meg. A hosszú ajtók miatt a szűk helyen parkolás nem az erőssége, és kupés felépítését nem hazudtolja meg a szűkös második sor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.