A Nissan nem ellenzi a hétfőn hivatalosan is útjára indított fúziós folyamatot a Renault és a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) között, ám állást foglalni csak a részletek ismeretében tud – szivárgott ki a hír a japán autógyártóban 43,4 százalékos részesedéssel rendelkező Renault elnöke, Jean-Dominique Senard és Szaikava Hiroto Nissan-elnök szerdai jokohamai tárgyalásairól. A Reuters információi szerint a megbeszélés hangulatára rányomta a bélyegét, hogy Szaikava az utolsó pillanatban értesült szövetségesének tervéről a Renault igazgatóságába delegált Jasuhiro Jamaucsi révén. Az azonban érthető, hogy a franciák titkolóztak a Renault–Nissan–Mitsubishi-szövetséget egybekovácsoló és a Nissannál elkövetett pénzügyi visszaéléseiért bíróság elé álló Carlos Ghosn lemondatása után kihűlt japán kapcsolatokra hivatkozva, és amiatt, hogy maga Szaikava is a túl erős francia dominancia radikális csökkentése mellett szállt síkra, és ellenezte a Nissan teljes beolvasztását a Renault-ba, ami Ghosn vesszőparipája volt.
Az egyenlők fúziójaként beállított 35 milliárd eurós ügyletet azonban máris sokan bírálják: a Renault volt üzemeltetési igazgatója, Patrick Pelata szerint a francia cég a Nissanban és a Daimlerban lévő részesedései nélkül is 6 milliárd euróval többet ér „jövendőbelijénél”, és ez a 15 százalékban tulajdonos francia államnak is előbb-utóbb fel kell, hogy tűnjön. Pelata szerint a fúzió elsősorban a jövőbe nem invesztáló FCA számára lesz előnyös, nekik ugyanis nincs elektromos platformáljuk, és az önvezető autózásba sem invesztáltak. Az egyesüléssel viszont hozzájutnak ehhez a tudáshoz, és még fizetniük sem kell érte. Elemzők szerint elsősorban a Nissan megfelelő helyét kell megtalálni a négytagúra bővülő szövetségben, mivel egymásra utaltságuk a franciákkal a technológiák terén nagy. A Moody’s rontott a Nissan adósbesorolásán, sorskérdésnek nevezve a szoros együttműködés folytatását a franciákkal. Kedden Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter is világossá tette: a Renault–FCA-fúzió előfeltétele, hogy a Nissan a szövetség kötelékében maradjon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.