Elbukni látszik a Nissan szabadságharca, a cégben 43 százalékos részesedéssel rendelkező Renault beülteti az igazgatóságba vezérigazgatóját, Thierry Bollorét, aki a már ott lévő új Renault-elnök, Jean-Dominique Senard társaságában megpróbálja keresztülvinni a japán cég beolvasztását. A Renault-val való fúziót mereven ellenző, a Carlos Ghosn letartóztatása és leváltása után az elnöki szerepkört egyedül ellátó Szaikava Hiroto marad ugyan a posztján, ám a vezetési modell felfrissítésével nyolcról tizenegy tagúra bővülő igazgatóságban könnyen háttérbe szorulhat. Különösen úgy, hogy a Ghosn-féle autokrata cégvezetéshez asszisztáló korábbi igazgatóságot váltó új testületbe már hét külsős tagot delegálhatnak majd. A Renault az akaratát nemcsak egyszerű presszióval tudja érvényre juttatni, a számok és az üzletmenet alakulása egyaránt változásokért kiált a Nissannál. A céget megkárosító sikkasztása és adócsalási ügye miatt bírósági eljárás elé néző Ghosn utolsó üzleti évében minden mutató romlott. De a jövőkép is borús: újabb profitfigyelmeztetés jött, emellett a Nissan az osztalék tervezett 30 százalékos megvágásával a főrészvényes Renault-t 130 millió eurótól fosztja meg. Ez pedig nagyon nincs a franciák ínyére. Az is a júniusi közgyűlésen dől majd el, hogy Szaikava megtarthatja-e a vezérigazgatói posztot. Sajtóhírek szerint Senard ugyan a támogatásáról biztosította, de sokan úgy vélik, nem igazán hiteles, hogy a Nissant a lejtőn lefelé kormányzó Ghosn praktikái ellen nem lépett fel határozottan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.