BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kína megvonta a támogatást

A szennyezett levegőjű városaival Kína elsőként állt teljes mellszélességgel az akkumulátoros-elektromos autók mögé: állami támogatással, adókedvezményekkel támogatták az ilyen autók terjedését. Ennek most vége, ugyanis jövőre megszűnnek a kedvezmények, mert a látszólag végtelen mennyiségű rendelkezésre álló pénz ellenére sem tudták a töltő-infrastruktúra kiépítését megoldani, a szénerőművek károsanyag-kibocsátása nőtt. Az új energiás autók nem nyerték el az ügyfelek tetszését, az április­ában eladott 1,98 millió új autó közül csak 97 ezer volt ilyen. A támogatások kivezetése a szektor bezuhanásához vezethet, ami különösen a villanyautó-offenzívával készülő európai gyártóknak okozhat fejfájást. Kína a jövőt a hidrogén-tüzelőanyagcellában látja. Az ügyfeleket érintő állami ösztönzők még kidolgozás alatt vannak, az azonban már ismert, hogy a következő évtizedben húsz hidrogénkút-folyosót építenek ki az iparosodott nyugati részen. Ez a technológia ma még nagyon drága a kisszámú sorozatnagyság miatt, de Kína a hatalmas méretével változtathat ezen, a kitűzött cél, hogy 2030-ra már egymillió tüzelőanyag-cellás autó legyen az utakon.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.