Rekordszámú, 95,2 ezer elektromos autót adott el a második negyedévben a Tesla, alaposan meglepve a kereslet visszaesését és 89,1 ezres értékesített mennyiséget vizionáló elemzőket. Ez 51 százalékkal több autó az egy évvel korábbihoz képest. A cég legfőbb bevételi forrását képező Model 3 limuzinból 77,5 ezret adtak át ügyfeleiknek, ez 4400 darabbal haladja meg a Reuters konszenzusát. Az előrelépésben a Tesla közleménye szerint nagy szerepet játszott a logisztikai láncban mutatkozó szakadások felszámolása, így az ügyfeleik sokkal gyorsabban juthattak a megrendelt autójukhoz. Az értékesítési adatokra fókuszáló közleményben nem ejtenek szót arról, hogy az eladási rekord miként érinti a vállalat nyereségkilátásait. Mint ismert, a Tesla az első negyedévet 702 millió dollár veszteséggel zárta, de Elon Musk ígéretet tett arra, hogy a harmadik-negyedik negyedév tájékán visszatérnek a nyereségzónába. Ennek első konkrét jelét adja a mostani közlemény, amely 7 százalékos erősödést eredményezett az árfolyamban. A kurzus ezt megelőzően harmadával csökkent január óta. Triumfálni azonban meglehetősen korai még a friss hírek alapján: a Wedbush elemzője, Dan Ives a Reutersnek azt mondta, hogy a Wall Street továbbra is szkeptikus a Tesla megítélésében. Szerinte a kereslet és a profitabilitás marad a következő hónapokban is az a két szempont, amelyet árgus szemekkel figyelnek a befektetők, és ami megmozgatja az árfolyamot. Garrett Nelson, a CFRA Research kutatója arra mutatott rá, hogy a forgalmat erősen megdobhatta a július 1-jei határidő közeledése, amikortól az Egyesült Államokban átvett elektromos autókra igényelhető adókedvezmény drasztikusan csökkent. Szilveszter napján még 7500, újévkor már csak 3750 dollár volt az adókedvezmény, ez hétfőtől 1875 dollárra csökkent, és az év végén meg is szűnik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.