BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hogyan alakítja át a technológia a bankszektort?

A technológia lélegzetelállító sebességgel változik napjainkban, szerepe jelentősen megváltozott a ma bankszektorában. Már régen nem a back office-ok eldugott sarkaiban találjuk, hanem az asztalnál ül közöttünk, amikor a stratégiai tervezésre kerül sor. A technikai kiválóság az a tényező, amely alapján eldől, hogy mely vállalkozások, intézmények maradnak vezető szerepűek egy-egy iparágban. Így van ez a bankszektorban is, ahol a gyorsaság, a megbízhatóság, a biztonság és az felügyelet képessége alapvető és kötelező kompetenciák.

A siker kulcsa Sigal Zarmi szerint az, hogy megtaláljuk-e a legjobb utakat, hogy befogjuk a technológia diszruptív erejét saját céljainkra. Minden szervezet napjainkban azzal a kihívással szembesül, hogy hogyan tud jobban és gyorsabban reagálni az ügyféligényekre és hogyan határozza meg magát versenytársaival szemben a technológiai versenyben. A bankszektorban amikor digitális átalakulásról beszélünk, az már sokkal több, mint hogy néhány funkció online is elérhetővé válik: a technológia átszövi a teljes üzleti modellt és értéket közvetít az ügyfeleknek.

A Morgan Stanleynél a technológiai részleg egy nagy IT-cég méretével és komplexitásával vetekszik ez az az üzletág, amely a digitális átalakulásért is felel és az itt folyó munka globális szinten van hatással a vállalatnál zajló folyamatokra. Az üzleti kihívások komplexek, ezért a legmodernebb technológiával keresik rájuk a megoldást: az adatelemzés legújabb módszerei, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás mindennapos munkaeszközzé váltak.

Az igazgató szerint a lehetséges haszon szinte határtalan, a technológia növeli a bevételeket, csökkenti a költségeket és hatékonyabb kockázatkezeléshez segít. Mindemellett Sigal Zarmi felhívja a figyelmet arra is, hogy a digitalizációs és más technológiai változásoknál az első szempont mindig az kell, hogy legyen, hogy az ügyfelek továbbra is a legjobb szolgáltatást kapják és az események biztonságosan és zökkenőmentesen következzenek egymás után.

A mi vállalatunk egy kiváló példa minderre – teszi hozzá a szakember – mert bár a Morgan Stanley egy bank és nem egy technológiai cég, mégis az erősségünk, hogy a technológiai divíziók és a banki szolgáltatások komoly szövetségesként támaszkodhatnak egymásra. A miénk a világ első számú részvénykereskedési üzletága, amelyben kulcsfontosságú az elektronikus kereskedési platformunk.

Egy másik példa: az elmúlt évek egyik legnagyobb innovációs sikere a Morgan Stanley vagyonkezeléssel foglalkozó üzletágánál a Next Best Action volt, amely egy mesterséges intelligenciára épült pénzügyi tanácsadókat segítő rendszer. A prediktív elemzői és gépi tanulási módszereket egyesítő rendszer egyrészt befektetési lehetőségeket azonosít, majd azokat az egyes ügyfelek preferenciájának megfelelően áttekinti, hogy melyik ügyfélnek melyik lehetőség lehet a legkedvezőbb.

Természetesen minden átalakulásnál türelemre és kitartásra van szükség az Morgan Stanley transzformációs igazgatója szerint. A digitalizáció során az a legnehezebb elmondása szerint, hogy az emberek hozzáállásának és gondolatmenetének kell megváltozni, amely azért is sokszor nehéz, mert általában meg vannak elégedve a korábban kialakított folyamatokkal. Az lehet a kulcs, ha megmutatjuk nekik, hogy milyen konkrét előnyökkel jár egy új technológia adoptálása, s ez sokszor nem megy egyik napról a másikra.

A digitális transzformációnak minden lehetősége megvan arra, hogy drámai mértékben erősítse a biztonságot és a védelmet. Valamint megadja a lehetőséget az átláthatóság növelésére – főleg a lakosság és a döntéshozók számára. Az automatizáció hozzájárulhat az adatok pontosságához és az átfogóbb felelősségre vonhatósághoz azzal, hogy kiiktatja az esetlegesen hibát okozó emberi törekvéseket. Ahogyan a digitalizáció egyre nagyobb teret hódít, a kibertámadások pedig nehezebben felismerhetővé válnak, az ügyfélbizalom jelentősége egyre növekedni fog, és a védelem lesz a fő megkülönböztető tényező.

Az igazgató a vállalat budapesti irodájában tett látogatása után nyilatkozott, amely a vállalat csoport egyik technológiai és elemző központjaként több mint 2 ezer szakemberrel dolgozik.

Portré

Sigal Zarmi a Morgan Stanley (MS) technológiai transzformációért felelős ügyvezetője. Korábban a PwC-nél volt globális CIO, ahol a globális platformok modernizációjáért felelt. Ezt megelőzően a 18 éven keresztül a GE Capital-nál töltött be több vezető pozíciót. | VG

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.