BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felpörgött az Alphabet, megpihent az Amazon

Az Alphabet árfolyama nagyot ralizott pénteken: 9,6 százalékos erősödéssel honorálta ugyanis a piac azt, hogy a Google keresőóriás anyacége második negyedéves számaiban minden téren lefőzte az elemzői várakozásokat, tetejében pedig egy 25 milliárd dollár értékű sajátrészvény-visszavásárlási program indításáról is döntött. A Reuters elemzői konszenzusa 17 százalékos forgalombővülésre számított, ehelyett 19 százalékos, 38,9 milliárdos emelkedésről adott hírt a cég. Igaz, egy évvel korábban még 26 százalékos volt az éves szintű bővülés, és a dinamika lassan, de biztosan veszít a lendületéből. Ezért az erős dollár és más tételek felelősek, a hirdetők aktivitására továbbra sem lehet panasz, ahogy a 25 százalékos üzemi marzs is kedvezőnek tekinthető. A hirdetési bevétel 16 százalékkal, 32,6 milliárd dollárra hízott. Az adózott nyereség 8,26-ról 9,95 milliárd dollárra gyarapodott, az egy részvényre eső profit (EPS) pedig a konszenzusra három dollárt pakolva, 14,21 dollárra jött ki. A költségeknél a belépő 17,6 ezer új munkatárssal 107 ezresre duzzadt kollektíva bérezése is húzós tétel volt. Az Alphabet jövőbeli technológiák fejlesztésén dolgozó üzletága, a One Bets a tavalyi 732 után most 989 millió dolláros üzemi veszteséget hozott össze, viszont bevételei 145-ről 162 millió dollárra bővültek. Az Alphabet nem változtatott éves tervszámain.

A várakozásoktól elmaradva, csaknem százmillió dollárral, 2,54 milliárdra nőtt az Amazon adózott nyeresége a második negyedévben, miközben bevétele az egy évvel korábbit 20 százalékkal meghaladva, 63,4 milliárd dollárra bővült. Ez utóbbival majd egymilliárddal lőtt túl a Refinitiv elemzői konszenzusán. A befektetők azonban nem ehhez a tempóhoz szoktak, a főleg a profittermelés minimális üteme bágyasztotta lelkesedésüket, ami a részvényárfolyam pénteki 1,6 százalékos csökkenésében is megmutatkozott. Pedig az Amazonnak jó magyarázata van erre: a napon belüli Prime házhoz szállítási szolgáltatás bevezetésének és kiterjesztésének költségei folyamatosan nő­nek, és ez így marad a folyó negyedévben is – közölte az e-kereskedelmi óriás. A kiszállítások kettőről egy napra való felgyorsítása mintegy százmillió Prime-előfizetőt és a százmilliós termékkínálat egytizedét érinti. Az Amazonnak igyekeznie kell, mert mögötte lohol a legnagyobb kiskereskedelmi lánc, a Walmart, amely a kétnapos házhoz szállítást ingyen adja, s ott is begyújtották a rakétákat.

Az Amazon kevésbé ismert, de dinamikusan fejlődő felhő­szol­gál­tatási üzletága ezúttal éves szinten 37 százalékos bővüléssel 8,38 milliárd dollárt hozott. A cég költségei 49,9-ről 60,3 milliárd dollárra gyarapodtak. A gyorsjelentéshez fűzött kitekintésben 66 és 70 milliárd dollár közötti bevételt céloznak meg, széles, 2,1-től 3,1 milliárd dollárig húzódó tartományba helyezve az üzemieredmény-várakozást. Egy évvel korábban 3,7 milliárdos tétel szerepelt ezen a soron, így az adózott nyereség csökkenése is biztosra vehető.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.