Profitrekord és sztrájkveszély a Hyundainál
Hét éve nem látott méretű, 781 millió dolláros második negyedéves profittal lepte meg a piacot a Hyundai, ez 31 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, és csaknem százmillióval haladja meg a Refinitiv elemzői konszenzusát. A júniussal záródott negyedév 22,92 milliárd dolláros, a bázisnál 9,1 százalékkal magasabb bevételt hozott. A dél-koreai járműgyártó exportbevételeit a nagyobb kereslet mellett a gyenge won is támogatta, amely a meghatározó ázsiai devizák körében az idén a legtöbbet, 5,5 százalékot veszített értékéből a dollárhoz képest. Emellett a meghatározó amerikai piacon is jól fogytak a cég modelljei, s ott a Palisade városi terepjáró (SUV) új modelljének megjelenésével tovább erősödhet a pozíciójuk. A Hyundai odahaza 8,1 százalékkal növelte forgalmát, ebben a Palisade és a Sonata szedán sikere segítette. Az amerikai és a hazai eladások erősödésével kompenzálni tudták a kínai piac zsugorodását – a Hyundai legrégebbi kínai üzemében tavasszal fel is függesztették a termelést.
A sikert a régimódi családi vállalatstruktúra átalakításába belevágó Cshung Uszun ügyvezető alelnöknek tulajdonítják, aki a stafétabotot 81 éves édesapjától, Cshung Mongkhótól átvéve meg tudta állítani a profit hat éve tartó folyamatos csökkenését. Az örökösnek új feladatai is akadnak, a szakszervezetek ugyanis bérkövetelésekkel léptek fel, s a megajánlott emelést elégtelennek tartva az egyeztetések legutóbbi, pénteki fordulóján faképnél hagyták tárgyalópartnereiket. S hogy nyomatékot adjanak követeléseiknek, sztrájkot helyeztek kilátásba, ami a legrosszabbkor érintené a Hyundai vezetését, mert ha a Palisade SUV gyártásával valóban leállnak a munkások, azzal veszélybe sodorják az amerikai megrendelések teljesítését.


