Hét éve nem látott méretű, 781 millió dolláros második negyedéves profittal lepte meg a piacot a Hyundai, ez 31 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, és csaknem százmillióval haladja meg a Refinitiv elemzői konszenzusát. A júniussal záródott negyedév 22,92 milliárd dolláros, a bázisnál 9,1 százalékkal magasabb bevételt hozott. A dél-koreai járműgyártó exportbevételeit a nagyobb kereslet mellett a gyenge won is támogatta, amely a meghatározó ázsiai devizák körében az idén a legtöbbet, 5,5 százalékot veszített értékéből a dollárhoz képest. Emellett a meghatározó amerikai piacon is jól fogytak a cég modelljei, s ott a Palisade városi terepjáró (SUV) új modelljének megjelenésével tovább erősödhet a pozíciójuk. A Hyundai odahaza 8,1 százalékkal növelte forgalmát, ebben a Palisade és a Sonata szedán sikere segítette. Az amerikai és a hazai eladások erősödésével kompenzálni tudták a kínai piac zsugorodását – a Hyundai legrégebbi kínai üzemében tavasszal fel is függesztették a termelést.
A sikert a régimódi családi vállalatstruktúra átalakításába belevágó Cshung Uszun ügyvezető alelnöknek tulajdonítják, aki a stafétabotot 81 éves édesapjától, Cshung Mongkhótól átvéve meg tudta állítani a profit hat éve tartó folyamatos csökkenését. Az örökösnek új feladatai is akadnak, a szakszervezetek ugyanis bérkövetelésekkel léptek fel, s a megajánlott emelést elégtelennek tartva az egyeztetések legutóbbi, pénteki fordulóján faképnél hagyták tárgyalópartnereiket. S hogy nyomatékot adjanak követeléseiknek, sztrájkot helyeztek kilátásba, ami a legrosszabbkor érintené a Hyundai vezetését, mert ha a Palisade SUV gyártásával valóban leállnak a munkások, azzal veszélybe sodorják az amerikai megrendelések teljesítését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.