BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kína után Indiában folytatja piachódító útját a Lego

A Walt Disney mellett a Lego számára is bombasikert hozott a Bosszúállók: Végjáték című Marvel-szuperprodukció, amelynek a hőseiről mintázott műanyag figurák nagyot lendítettek a magyarországi üzemmel is rendelkező dán játékgyártó első féléves bevételein. A Lego visszatért a rendes kerékvágásba, az első fél évben a dollárban mért forgalma 4 százalékkal 2,2 milliárdra gyarapodott, ami annak fényében megsüvegelendő, hogy a cég egy évtizede tartó két számjegyű növekedéssorozat után 2017-ben válságba került, s eladásai brutálisan visszaestek. Azóta a gyártás radikális átszervezésével és új piacok meghódításával kiköszörülték a csorbát, igaz, még jócskán van teendőjük: beruházásaik miatt ugyanis az üzemi eredményük 16 százalékkal 514 millió dollárra zsugorodott.

A beruházások azonban hamar termőre fordulnak. Jó példa erre Kína, ahol 35 új üzletet adnak át az év végéig, 140 egységre bővítve ottani értékesítési hálózatukat. Ezekkel együtt globális szinten a hatszázhoz közelít a Lego-szakboltok, jobban mondva játszóházak száma, amelyekben a gyerekek kipróbálhatják a Lego termékeit. Kínában két, Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban egy számjegyű forgalombővülést mértek az első fél évben. Elsősorban a Marvel univerzum pozitív és negatív hőseiből – Amerika Kapitány, Vasember és Thanos figuráiból – fogyott sok, de a Star Wars-témákhoz kötődő összeállítások, valamint a Technic és City sorozat elemei is átlag feletti forgalmat értek el.

A családi kézben lévő cég számára nem fizikai jelenlétük fokozása, hanem az internetes értékesítés felfuttatása lehet a jövő útja. A dán vállalkozás élére 2017-ben kinevezett vezérigazgató, Niels Christiansen ugyanakkor nélkülözhetetlennek tartja szaküzleteik fenntartását, hiszen fizikai termékről van szó, amellyel meg kell ismertetni a fogyasztókat, s az a céljuk, hogy a gyermekek játszásra szánt idejéből minél nagyobb részt hasíthassanak ki kreativitást növelő termékeikkel. Christiansen a kínai sikerszéria megismétlését várja Indiában, ahol még közvetlenül nincsenek jelen, de hamarosan ott is offenzívába kezdenek.

Az első fél év

514

millió dolláros üzemi nyereséget hozott a dán játékgyártónak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.