BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új alapokra helyezik a márkát

L. G. | Amíg a korábbi Defendernél a típusnévben szereplő szám a tengelytávolságról is árulkodott, az újnál már nincs ilyen összefüggés: a rövid 90-es modell tengelytávolsága 101,9 inch, a 110-esé pedig 119 inch. Az alap D7x alumínium térváz a Land Rover/Range Rover és várhatóan a Jaguar kínálatának is az alapját képezi majd, és úgy alakították ki, hogy a hosszmotorok mellett keresztmotor (maximum 4 henger) fogadására is alkalmas legyen. A tetőterhelése kimagasló, 168 kilogramm dinamikus (menet közben) és 300 kilogramm statikus állapotban, így a gyári kiegészítők között megtalálható tetősátor nem igényel külön tartószerkezetet. Egyébként is nagy terhelésekre képes a szerkezet, a futómű felől 7 tonna terhelést visel el, amit úgy teszteltek, hogy a 40 kilométer per órás tempóval haladó autót egy 20 centiméter magas padkának ütköztették többször is, és ez nem okozott károsodást. Persze ehhez megfelelően strapabíró felfüggesztés is kell, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros, független futómű dolgozik, opciós légrugózással. Az utóbbival elöl 135, hátul 145 milliméterrel lehet növelni az egyébként 291 milliméteres hasmagasságot, legfelső állásban pedig 900 milliméter a gázlómélység! Teljesen új összkerékhajtást terveztek, a márka eddigi legerősebb féltengelyei mellett terepfokozat, zárható központi és aktív (vezérelt zárású) hátsó differenciálmű van a rendszerben.

Belül könnyen tisztítható műanyagokat használnak, a műszerfal két digitális kijelzőből és az egyik alatt elhelyezett kapcsolópanelből áll, az utóbbin található a nyolcfokozatú automatikus váltó menükapcsolója is. Az első sor háromféle kialakítású lehet, alapesetben két ülés van, köztük pedig egy, a hátrajárást lehetővé tevő rés, de kérhető hűthető dobozos konzol és van pótülés is. Az ülés egyébként 29 milliméterrel magasabban van, mint a Range Roverben. A 110-es karosszériában opciós még a harmadik üléssor, de a rendelésekor nincs lehetőség az első pótülés konfigurálására, így 5, 6 és 7 személyes lehet a belső kialakítás, a 90-es karosszéria 5 vagy 6, míg a haszonjármű 2 vagy 3 személyes lehet.

Első körben soros négy- vagy hathengeres motorral lehet megvásárolni a Land Rover Defendert, de már beütemezték a hálózatról tölthető hibrid hajtásút is. A 2,0 literes dízel 200 vagy 240 lóerővel választható, a 2,0 literes benzines 300, a 3,0 literes soros hathengeres pedig 400 lóerős – az utóbbi 48 voltos lágy-hibrid hajtást kap. A Defender alapmodellen felül az S, SE, HSE, First Edition és X szintek jönnek, a First Edition csak a forgalmazás első évében lesz választható, ezenkívül négy csomagot állítottak össze Explorer, Adventure, Country és Urban néven.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.