Leépítéseket rendelt el a Daimler is
A következő három évben dolgozóinak 3 százalékát, legkevesebb tízezer alkalmazottat ereszt szélnek a Daimler, hogy csökkentse bérköltségeit, és a felszabaduló forrásokat az elektromos autók fejlesztésére fordítsa. Ezzel az Audi és a BMW után a Mercedes gyártója is beállt a leépítést tervezők sorába. A Daimler megegyezett a szakszervezetekkel a kifutó rendszerben történő elbocsátásokról, egyúttal jelezte, hogy nemcsak fizikai dolgozókat küld el, hanem világszerte 10 százalékkal csökkenti menedzsereinek számát, és rövidített munkahéttel igazodik a kereslet csökkenéséhez. Az egyezség értelmében a Daimler 2029-ig tartózkodik a tömeges elbocsátásoktól. Az autógyártó még a leépítések bejelentése előtt előírta, hogy 2022 végéig 1,4 milliárd eurót kell megspórolni a bérköltségeken. Mindhárom német gyártót érzékenyen érinti a fejlesztési költségek elszabadulása és a vámháború, miközben legnagyobb piacukon, Kínában a gazdaság lassul, egyre kevesebb új autót vásárolnak a helyiek, emiatt a bevételeik sem optimálisan alakulnak. A Daimler az idén már több alkalommal is üzemi eredményének jelentős mértékű csökkenésére figyelmeztette a részvényeseit.
A múlt hét amúgy is a feketeleves adagolásával telt, a Volkswagen csoport luxusmárkája, az Audi tizedelést, azaz 9500 fős leépítést jelentett be, amelyet 2025-ig hajtanak végre. A BMW a juttatások, egyebek közt a bónuszok radikális lefaragásáról jutott egyezségre a munkavállalókkal, de a Continental és az Osram is leépítésről és költségeinek megvágásáról számolt be.