BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Leépítéseket rendelt el a Daimler is

A következő három évben dolgozóinak 3 százalékát, legkevesebb tízezer alkalmazottat ereszt szélnek a Daimler, hogy csökkentse bérköltségeit, és a felszabaduló forrásokat az elektromos autók fejlesztésére fordítsa. Ezzel az Audi és a BMW után a Mercedes gyártója is beállt a leépítést tervezők sorába. A Daimler megegyezett a szakszervezetekkel a kifutó rendszerben történő elbocsátásokról, egyúttal jelezte, hogy nemcsak fizikai dolgozókat küld el, hanem világszerte 10 százalékkal csökkenti menedzsereinek számát, és rövidített munkahéttel igazodik a kereslet csökkenéséhez. Az egyezség értelmében a Daimler 2029-ig tartózkodik a tömeges elbocsátásoktól. Az autógyártó még a leépítések bejelentése előtt előírta, hogy 2022 végéig 1,4 milliárd eurót kell megspórolni a bérköltségeken. Mindhárom német gyártót érzékenyen érinti a fejlesztési költségek elszabadulása és a vámháború, miközben legnagyobb piacukon, Kínában a gazdaság lassul, egyre kevesebb új autót vásárolnak a helyiek, emiatt a bevételeik sem optimálisan alakulnak. A Daimler az idén már több alkalommal is üzemi eredményének jelentős mértékű csökkenésére figyelmeztette a részvényeseit.

A múlt hét amúgy is a feketeleves adagolásával telt, a Volkswagen csoport luxusmárkája, az Audi tizedelést, azaz 9500 fős leépítést jelentett be, amelyet 2025-ig hajtanak végre. A BMW a juttatások, egyebek közt a bónuszok radikális lefaragásáról jutott egyezségre a munkavállalókkal, de a Continental és az Osram is leépítésről és költségeinek megvágásáról számolt be.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.