Az ötajtóst és a kombit egyszerre leplezték le, a dizájn mindkét karosszériaváltozat esetében telitalálat! Harmonikus és elegáns, részletei kidolgozottak, a díszítése ízléses. Külön dicséretet érdemel, hogy már első ránézésre Skoda Octaviaként azonosítja a szem, pedig olyan látványos a megjelenése, hogy a Superbnél is drágább autónak látszik. Bár árakról még korai beszélni, annyit elárultak, hogy továbbra is a legfontosabb szempontok között marad a jó ár-érték arány, ami azt jelenti, hogy a jelenlegihez hasonló árak esetén minden eddiginél többet nyújt majd az új generáció. A magán- és flottavásárlók körében is rendkívül népszerű Skoda már túlmutat az eddig megszokott konzervatív céges autó imidzsén. Hűtőrácsa nagyobb és meghatározóbb, LED-es első fényszórója laposabb és szigorúbb, mégsem agresszív az összhatás. Hosszan elnyújtott tetővonala a csomagtérajtón kialakított, légterelőként funkcionáló élbe fut bele, már a fedélre is átnyúlik a cseh üvegművészet ihlette, szintén LED-es hátsó lámpa. Az embléma helyét itt is a típusnév betűi vették át. A szemrevaló külső légellenállási együtthatóját 0,24-ra szorították le az ötajtósnál, és 0,26-ra a kombinál.
A méretei szinte semmit sem változtak, a tengelytávja továbbra is 2686 milliméter, az ötajtós 19, a kombi 22 milliméterrel hosszabb, és mindkettő egyformán 15 milliméterrel szélesebb, az ötajtós 9, a kombi 3 milliméterrel magasabb. Presztízskérdés a raktér mérete, a nagyra nyíló ötödik ajtón keresztül már kereken 600 liternyit lehet telepakolni. Ennél is nagyobb, egyenesen kategóriaelső a kombi 640 literes befogadóképessége, a kényelmet rekeszek, hálók, akasztók és tépőzáras rendszerezők segítik.
Ha beülünk, a még ma is etalonnak számító második generációhoz hasonlóan otthonos és nívós utastérben találjuk magunkat, a hangulat természetesen a legújabb trendet tükrözi. Letisztult és modern formák, fantáziadús, igényes kialakítású felületek, kiváló minőségű anyagok alkotják a 8,8, vagy a felárért 10,25 colos kijelző fémjelezte belsőt. Az érintőképernyő itt a dizájn szerves része, nem is hat idegenül a műszerfalon, amelyet új generációs, digitális műszeregység, hangulatvilágítás és a kárpit anyagával megegyező szövet, bőr vagy Alcantara díszbetét tesz prémiumszintűvé. A kétküllős kormány mellett újdonság a DSG váltó esetén járó elektronikus fokozatválasztó, de masszázsüléseket is először rendelhetünk az Octaviához. Lecserélték a bicskakulcsot, és az Alexa nevű beszédfelismerő személyi asszisztens is elérhető, akárcsak a legújabb vezetőtámogató és az infotainmentrendszerek.
Motorválasztéka három benzines, hat dízel, két CNG-s, két lágy hibrid és egy konnektoros hibrid hajtásláncot vonultat fel. A belépőmodell az 1.0 TSI turbós benzinessel, 110 lóerővel érkezik. Alternatívaként a 150 lóerős 1.5 TSI-t vagy a 190 lóerős 2.0 TSI-t kínálják, az utóbbihoz alapáron jár a hétfokozatú duplakuplungos váltó és az összkerékhajtás. A dízelválaszték annak ellenére széles lesz, hogy csak a 2.0 TDI-t építik be, azonban a skála 116-tól 200 lóerőig, a hatfokozatú kézi váltós alapkiviteltől a hétfokozatú DSG-s, 4X4-es csúcsmodellig terjed.
A manuális és az automatikus váltóval felszerelt, gázos Octaviába is az 1,5 literes turbómotor kerül, a 48 voltos hibridrendszer az 1.0-t és az 1.5 TSI-t használja, a konnektoros hibrid iV kivitel viszont az 1.4 TSI-re épül. Az akkumulátora 13 kilowattóra kapacitású, elektromos hatótávja a WLTP mérési mód szerint 55 kilométer, a rendszerteljesítmény 204 lóerő. Hátránya, hogy az akkucsomag a raktérből vesz el értékes helyet, 450, illetve 470 literre csökkentve a hasznos teret, előnye, hogy városban villanyautóként, utazáshoz pedig hagyományos benzinesként is bevethető lesz.
Az új Octavia elsőként kombi változatban lép a piacra márciusban, az ötajtós áprilisban követi.
Az Octavia hatvanéves pályafutása alatt
6,5
millió példány talált gazdára
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.