BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Idén jelentősen bővül a szlovák autópálya-hálózat

A tervek szerint idén 78 kilométer hosszúságban adnak át autópályát és gyorsforgalmi utat Szlovákiában. Ebből a leghosszabb útszakasz az 59,1 kilométeres pozsonyi körgyűrű, amelyek leginkább problematikus része a hatodik pozsonyi Duna-híd megépítése – közölte Juan José Bregel, a D4R7 társaság vezérigazgatója. Napjainkban a D4-es autópálya a rácsatlakozó R7-es gyorsforgalmi úttal a legnagyobb infrastrukturális beruházásnak számít Európában. A tavaszig megvalósuló R7-es megkönnyíti a Dunaszerdahely és Somorja irányából a fővárosba ingázó sofőrök életét – tény, hogy a teljes R7-es befejezése még várat magára. A második legnagyobb, idén elkészülő útszakasz a Pozsonyt Kassával összekötő D1-es autópálya Zsolna megyeszékhelyet elkerülő Hricovské Podhradie – Lietavská Lúcka 11,3 kilométeres sztrádaszelvénye, amelyet 2014-ben kezdtek építeni, és eredetileg 2019 második felében kellett volna átadni. Az év végéig elkészülő szakasz a Lengyelországba vezető út mentén fekvő Cadcán áthaladó D3-as autópálya 5,67 kilométernyi része.

Szlovákiában 2019-ben több mint 150 kilométeres szakaszon folyt építkezés az autópályákon és a gyorsforgalmi utakon, ebből tavaly decemberben csupán a D1-es sztráda részét képező és Kassát tehermentesítő, 14 kilométer hosszú Budimír–Bidovce szelvényt adták át. Szlovákia teljes autópálya-hálózatának hossza 484 kilométer volt 2019-ben, a gyorsforgalmi utak pedig 282 kilométert tettek ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.