Elsősorban a koronavírus-járvány, valamint a gazdaság lassulása miatt 18 százalékkal esett vissza Kínában az új autók eladása januárban az egy évvel korábbihoz képest. Éves összevetésben 24,6 százalékkal csökkent a járműgyártás is – jelentette be a CAAM autóipari szakmai képviselet. Az előzetes adatok szerint 1 millió 941 ezer új járművet értékesítettek, az elektromos és hibridautók (NEV) eladása 54,4 százalékkal esett, a gyártásuk pedig 55,4 százalékkal zsugorodott. Januárban már a 19. egymást követő hónapban jegyeztek fel eladáscsökkenést, és az ágazati szervezet erre az évre sem vár jobb eredményt, arra számít, hogy az egész évet tekintve 2 százalékkal kevesebb jármű kel majd el. A CAAM adatai szerint 2019-ben 21,4 millió járművet értékesítettek Kínában, 9,6 százalékkal kevesebbet az előző évinél. A NEV-autók eladása több mint 4 százalékkal, 1,2 millióra csökkent 2019-ben.
A járvány egyre súlyosabb problémát okoz a nemzetközi autógyártásban is. A fertőzéssel leginkább érintett Hupej tartomány adja a teljes kínai autóipari termelés 9 százalékát, és a gyárak újraindításának időpontját tegnap a helyi kormányzat február 20-ra elhalasztotta. Vuhanban működik a négy legnagyobb kínai autógyártó egyike, a Dongfeng Motor, amely a partnereivel, a Hondával, a Renault-val és a Peugeot-val együtt szintén közölte, hogy később kezdi újra a munkát. A Nissannak és a General Motorsnak is működik gyára Hupejben, a leállás azonban érinti a Volkswagen, a GM és a Tesla más tartományokban lévő üzemegységeit is, amelyek a tervek szerint még legalább egy hétig nem fognak újra termelni.
A fertőzöttek száma jelentősen megugrott szerdán Hupejben, miután új módszerrel, CT-vizsgálattal gyorsabban mutatják ki a fertőzést a tüdőben, mint az eddig használt nukleinsavas teszttel. A CT-t azonban csak ebben a tartományban használják. A hivatalos adatok szerint 24 óra alatt 254 ember halt meg, és 15 ezernél több fertőzöttet regisztráltak, pedig a hét elején még úgy tűnt, hogy gyengül a járvány. A friss hírek megriasztották a befektetőket, Ázsiában és Európában is estek a tőzsdeindexek.
A francia kormány számításai szerint a koronavírus legalább 1 százalékponttal csökkenti a kínai GDP növekedését az idén, és az ország jelentősebb súlya miatt nagyobb negatív hatással lesz a világgazdaságra is, mint a 2003-as SARS-járvány. Bruno Le Maire gazdasági miniszter a BFM-TV-nek azt mondta, hogy a globális növekedés 0,2, a francia 0,1 százalékponttal eshet vissza az idén, de ennél súlyosabbak is lehetnek a károk, ha a járvány hosszú ideig tart, vagy esetleg még gyorsul is a terjedése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.