BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyereségduplázás a Netflix műsorán

A stream­szolgáltatók nem kis örömére a karanténnal nyert szabadidőt egyre többen töltik videózással. A recesszió és a munkanélküliség azonban ezt az ágazatot sem hagyja érintetlenül.

Jó és rossz hírekkel is szolgált a streamszolgáltatásokban világelső Netflix első negyedéves gyorsjelentése. A cégnek a kezére játszott a világjárvány kapcsán elrendelt karantén: előfizetői tábora a saját becslésének több mint duplájával, 15,8 millióval nőtt (ebből 4,4 millió Európában), ám a dinamika alábbhagy, s most az a kérdés, hogy a „próbaidő” kifutásával, a járvány lecsengésével mennyi nézőt tud tartósan magához láncolni a piacon dúló konkurenciaharc közepette. Az előrejelzésük ugyanis túl optimista, a folyó negyedévben 7,5 millió új előfizetővel számolnak, miközben a FactSet konszenzusa 3,8 milliót tart reálisnak. A második fél évben pedig az egy évvel korábbinál is kevesebb csatlakozóra számítanak, mondván, aki kíváncsi volt a műsorkínálatukra, az már az első fél évben szerződött velük. Jelenleg 182,9 millióan fizetnek a videotartalmakért.

A friss adatok és a kommentárok mérlegelése után a cég részvényárfolyama 1 százalékos mínuszban várta a piacnyitást, ezzel együtt a Netflix részvénye 11 százalékkal drágult február 19. óta, amikor az S&P 500 index történelmi csúcsára ért, majd onnan 19 százaléknyit bucskázott le. Haris Anwar szerint a Netflix ezzel kiérdemelte a legjobb „maradj otthon részvény” címet, ám az Investing.com elemzője egyben figyelmeztet, hogy a várható durva recesszió és a gyorsan feljövő Disney+ által indított konkurenciaharc a Netflixet sem fogja kímélni. Úgy véli, a piacon most mindenki sötétben tapogatózik, emiatt megbízhatatlanok a prognózisok – ha vannak egyáltalán –, s mindez rövid távon az árfolyam esését hozhatja.

A negyedévben a Netflix egy részvényre eső 1,57 dolláros nyeresége (EPS) nyolc centtel maradt el a Refinitiv elemzői konszenzusától. A 709 millió dolláros adózott profit 106 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A bevételnél hozták a vártat, az 5,77 milliárd dolláros adat 27,6 százalékkal nagyobb a bázisidőszakinál. Jobb is lehetett volna, de a nemzetközi bevételeket a dollár hirtelen erősödése negatívan érintette. Bár a filmforgatások most állnak – ami a készpénzállományra 1,5 milliárd dolláros jótékony hatással van –, mégsem unatkoznak a cégnél, az idénre és jórészt 2021-re előre leforgatott filmek, sorozatok utómunkái bőven adnak feladatot, csaknem kétszáz tételről van szó. A kínálat frissülésében június után lehet egy kisebb lassulás, de addig is a futó sikersorozatok, mint a Tiger King vagy a Vakszerelem valóságshow a fotelhoz szögezik majd a nézőket – ígérik.

A Netflix pozícióit egyelőre az észak-amerikai piacon fenyegeti a novemberben repülőrajtot vett Disney+, amely 7 dolláros havi díjjal toborozza előfizetőit, míg fő riválisa a legnépszerűbb programcsomagjáért 13 dollárt kér. A munkanélküliség gyors növekedésével előbb-utóbb az ilyen kiadásaikon is fogni akarnak majd az amerikaiak, ami a Disney+ számára kedvező lehet. Greg Peters, a Netflix tartalomszolgáltatási igazgatója kizárta, hogy járványhelyzetben áremeléssel borzolják a kedélyeket, a Disney+ bevezető árai viszont nyilván nem tartanak örökké. A Disney globálisan már 50 millió előfizetőnél jár, félúton a 2024-re tervezett 90 millióhoz. Népszerűségének azonban nem kedvez, hogy közkedvelt sportcsatornája, az ESPN műsorkínálatából a járvány kitörölte az élő közvetítéseket. Az anyacég, a Walt Disney pedig a témaparkjait és az üdülőhálózatát kénytelen zárva tartani, százezer dolgozóját kényszerszabadságra küldte. Az AT&T-hez tartozó HBO Max május 27-én startol az Egyesült Államokban 15 dolláros havi díjjal, amelyet árukapcsolás esetén kész elengedni a távközlési óriás. A nagy sikerű Jóbarátok sorozatuk újabb epizódjaira a forgatási kényszerszünet miatt várni kell, ahogy az Apple TV sikersorozatának, a The Morning Show-nak a második évadát is elsöpörte a koronavírus.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.