BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sivatagi hadművelet Japánból

Egy egész sor technikai újdonságot és immár 1100-as blokkot vet be a Honda, hogy még ütősebb csomag legyen az Africa Twin.

A kínálatban továbbra is kétféle Africa Twin szerepel, de megcserélődtek a szerepek, még ha a Honda ezt nem is kifejezetten híreszteli. Az Adventure Sports változat új elektromos futóművével és kialakításával elment abba az irányba, mint a BMW R 1250 GS (még több extra és kényelem), a bázis Africa Twint pedig még inkább a terepezéshez szabták. Ez abból is kiderül, hogy az új vonalú plexivel szinte jelképes a szélvédelem, az ülést és a tankot pedig elkeskenyítették, hogy könnyebb legyen kiállni a nyeregből. A magasabb kormány mellett az utaskapaszkodó kialakítása és a kevesebb poggyászrögzítési lehetőség is jelzi, hogy az Africa Twin bázisváltozata igazi terepes célszerszámmá vált – ennek jegyében módosították a vázat és a lengővillát is. Avatott kezekben hihetetlen manővereket meg lehet csinálni vele, és bár a futómű utcai használatban egyértelműen puha, olyan tartalékai vannak, amelyeket nehéz kiaknázni. A módosított szélvédő és a keskenyebb ülés miatt eleve ralimotorosabb a Twin kinézete, de könnyítettek is rajta öt kilogrammal, pedig már nem 1000-es, hanem 1100-as sorkettes blokkal érkezik.

Őszintén szólva nem éreztem a

7 lóerős többletet, a 95 és a 102 lóerő között szerintem csak a gyári tesztpilóták tudnak különbséget tenni. A lényeg, hogy nyomatékos erőforrásról van szó, amely tökéletesen illik a műfajhoz. Ugyanakkor a DCT-váltó átprogramozása nagyon is szembetűnő. Az automatikus erőátvitel (felára 400 ezer forint) kicsit magasabb fordulaton kapcsol, mint eddig, ami azt eredményezi, hogy nyoma sincs a rántásnak, amit az elődnél bizonyos helyzetekben tapasztaltunk. Az elektronika is nagy változáson ment keresztül, a kipörgésgátló még szélesebb tartományban állítható, és van már egykerekezés-gátló is – egyes fokozatban szükség is van rá! Mindezeket a beállításokat az új érintőképernyős műszerfalról is kalibrálhatjuk. Az persze egy dolog, hogy a korábbihoz képest mekkora az ugrás látványban, ám a kezelhetőség azért hagy némi kívánnivalót maga után, a menürendszer sajátos logikáját szokni kell. De hogy az Africa Twin mennyire vérbeli terepmotor, azt az érintőképernyő alatti egység is alátámasztja: ez egy kis méretű „enduróműszer”, amelyen csak a legszükségesebb infók jelennek meg, és akkor is jól lehet látni, ha állunk a nyeregben.

A számos új fejlesztés, a nagyobb blokk, a nappali fénnyel kiegészített hipermodern fényszóró vagy az alapáras tempomat mind meglátszik az anyagiakon, hiszen 4,8 millió forintról 5,2 millió forintra emelkedett az Africa Twin alapára (DCT-váltóval). Bármennyire furcsán hangzik is, de igazából nem tett mást a Honda, egyszerűen csak a konkurensekhez igazította az árakat.

Összegzés

Nem vitás, hogy értékesebb motorkerékpár benyomását kelti az új modell, amelynél a váltó és az erőforrás összhangja immár tökéletes. Az alacsony szélvédő és az ülés kialakítása egyértelművé teszi, hogy az Africa Twin sok kategóriatársával ellentétben nem a legmagasabb szintű komforttal, hanem terepképességeivel hódíthat.

Tetszett

• üléspozíció

• futóműhangolás

• új blokk

• alacsony fogyasztás

Nem tetszett

• bonyolult menürendszer

• szélvédelem

• komfort

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.