A 12 megyében és a fővárosban törzsvásárlókkal rendelkező Co-op Star Zrt. tavaly 16,7 százalékkal, nettó 28 milliárd forintra – bruttó 32,4 milliárdra – növelte árbevételét. A szép bővülés nagyobb részben új üzletek akvizíciójából származott. Erre az évre a jászberényi székhelyű élelmiszer-kiskereskedelmi lánc csak 8 százalék újabb növekedést tervezett, kalkulálva a várható áremelkedésekkel. A járvány ellenére, amit nem láthattak előre, ezt a célt várhatóan el is érik, bár a fogyasztók viselkedése változott: például ritkábban mennek boltba, más kiszereléseket vásárolnak, jobban figyelnek az áruk eredetére és a minőségre, és az iskolabezárások átrendezik a kereslet összetételét is. „Mindebből összességében azért az látszik, hogy idén még rendelkeznek annyi jövedelemmel, amennyivel a korábbi fogyasztási szintjüket fenn tudnák tartani” – mondta Rédei István elnök-vezérigazgató.
A jövő évet, főleg az első felét, nehezebb előre látni. A kormányzat egy sor intézkedéssel segített a gazdaságot talpon tartani, de maradnak ágazatok, amelyek nagyon megsínylik az elhúzódó járványt, és nem tudni, ennek milyen hatása lesz a jövedelmekre és a fogyasztásra. A súlyos válságoknak legalább késleltetett hatásuk szokott lenni, például a 2008-as krízist követően 2009 még jó év volt, utána azonban évekig pangott a piac, még a kilábalás megindulása ellenére is – mondta az üzletember. Akárhogy is, az igények megváltoztak, a fejlesztésekkel, beruházásokkal nem lehet leállni – tette hozzá. Megkezdték az online értékesítés kiépítését, fokozottan figyelnek a környezetvédelemre, és az üzleteket is korszerűsíteni szeretnék, egyebek között ezzel segítve a vevőket abban, hogy minél kevesebb idő alatt végezhessenek a vásárlással. Az egyes földrajzi területeken, részben a jövedelmektől függően, más-más igényekkel lépnek fel a fogyasztók, a járványban azonban csak a tavaszi hullám kezdetekor viselkedtek eltérően: Budapesten és a környékén készleteket vásároltak fel, a vidékre azonban ez nem volt jellemző. Megfigyelhető, hogy nőtt az érdeklődés a magyar termékek iránt. „Kezdetben feltételeztem, hogy a járvány hatása lehet, de ma már nehéz megmondani: lehet hogy a hazait népszerűsítő kampányok voltak eredményesek” – mondta Rédei István.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.