A General Motors (GM) és a Nikola bejelentette, hogy átdolgozták stratégiai megállapodásukat. Kikerült belőle, hogy a GM törzsrészesedést szerez a startup vállalkozásban, és immár arra vonatkozó terveket sem tartalmaz, hogy a detroiti autógyártó készíti majd a Nikola elektromos kisteherautóját, a Badgert. A hírre a Nikola részvényei a Nasdaqon 26,9 százalékkal értékelődtek le, míg a GM árfolyama 2,71 százalékot esett a New York-i tőzsdén.
A két cég szeptember 8-án kötött stratégiai együttműködést, amelyben a GM vállalta, hogy 11 százalékos részesedés és 700 millió dollár fejében akkumulátorokat, futóműveket, üzemanyagcellás rendszereket szállít, valamint egy komplett összeszerelő üzemet épít a Nikola által tervezett Badger kisteherautó gyártásához. Az ügylet azonban kérdésessé vált, miután a Hindenburg Research csalással vádolta meg a Nikolát. Többek között azt rótták fel, hogy saját technikai képességeit alaposan túlértékelte a befektetők számára készített tájékoztatókban. A Nikola azonban tagadta a vádakat, és Mary Barra, a GM elnök-vezérigazgatója is azt állította, hogy a megállapodás aláírása előtt gondosan átvilágították a céget.
Ennek ellenére a most megkötött, nem kötelező erejű, 2021 végéig érvényes szándéknyilatkozat óriási visszalépés a korábbihoz képest, hiszen csupán egy végleges megállapodás megkötésének tervét rögzíti. Eszerint a GM szállíthatja majd a Nikola kamionjaihoz az üzemanyagcellás rendszert, és egyeztetnek a GM Ultium akkumulátorainak nyerges vontatókban való alkalmazásának lehetőségéről. A Nikola illetékesei szerint pusztán arról van szó, hogy az új megállapodás a vállalkozás üzemanyagcellára vonatkozó terveire összpontosít, amelyben nagyobb üzleti potenciált látnak, míg a Badger-projektet határozatlan ideig szüneteltetik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.