Gonda Gréta | A londoni tőzsdén jegyzett Ocado Group online szupermarket két hónap alatt másodszor emelte az idei eredményére vonatkozó előrejelzését, annak ellenére, hogy a Marks & Spencerrel (M&S) közös vállalatában a bevételek növekedése lelassult a kapacitásgondok miatt.
A koronavírus-járvány miatti korlátozások következtében megugrott a kereslet az élelmiszerek házhoz szállítása iránt. Hetente átlagosan 3 százalékkal több, 360 ezer megrendelés érkezett a virtuális szupermarkethez az utolsó negyedévben, az átlagos megrendelések értéke 133 font volt.
A virtuális térben működő élelmiszer-kereskedő és a M&S közös vállalkozásának árbevétele az előző időszak 52 százalékos emelkedését követően további 34,9 százalékkal, 579,6 millió fontra nőtt a negyedik negyedévben. A szezonalitás következménye, hogy a harmadik negyedév után lelassult a növekedés – magyarázta Niall McBride, az Ocado Retail pénzügyi vezetője.
Az Ocado frissített prognózisa szerint az adózás, a kamatok és az értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) a 2019–20-as üzleti évben meghaladja a 70 millió fontot, szemben a korábban várt 60 millió font feletti értékkel. Az EBITDA az előző üzleti évben csupán 43,3 millió font volt.
Az Ocado Retail szeptemberben váltott: a Waitrose szupermarket-hálózat árucikkei helyett azóta az M&S termékeit lehet megrendelni az Ocado weboldalán. A brit online szupermarket a megnövekedett keresletre nem tudott időben reagálni, hiszen működési modellje nem tette lehetővé a gyors kapacitásnövelést. Ezért jövőre három új raktár megnyitását tervezi, amelyek 40 százalékkal növelhetik online kereskedői kapacitását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.