BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Fino-Food szaporázott

Szép esztendők, folyamatos növekedés következett a kaposvári Fino-Food számára, miután 2016-ra az Európai Uniónak sikerült megküzdenie a túltermeléssel és mélybe zuhant árakkal küzdő tejipar évekig elhúzódó válságával. A pozitív trendet annak ellenére sikerült fenntartani, hogy a tavasszal a járványkorlátozások miatt a cég tejtermékeit vásárló egyes nagykereskedőknek hónapokra felére esett a forgalmuk – mondta Szommerné Egyed Linda, a csaknem harmincéves családi vállalat ügyvezetője.

Az 1889-ben Strausz Antal által alapított tejtermékgyártó előd munkáját folytató, a régió piacán meghatározó szerepű Fino-Food a termékskáláját folyamatos fejlesztésekkel bővíti és alakítja. Többéves töretlen növekedés után az árbevétel 2019-re tízmilliárd forint fölé szökött: 14,5 százalékos éves növekedéssel elérte a 10,45 milliárdot. A 2020-as válsághoz sikerült gyorsan alkalmazkodnia. A nagykereskedő partnerek forgalma az iskolák, szállodák és vendéglátóhelyek bezárása miatt visszaesett, és az iskolatejprogram, amelyben a Fino-Food is részt vesz, leállt. A tejtermékre azonban szükség van, és előnyösnek bizonyult, hogy a cég a kiskereskedelmi láncoknak is ad el közvetlenül: a lezárások miatt kiesett kereslet egy hónap leforgása alatt hozzájuk terelődött át. Összességében volumenben, és részben az árak emelkedése miatt árbevételben is növekedni tudott tavaly a cég.

Segített a hitelmoratórium és a vállalat szigorú egészségvédő intézkedései is, a munkaerő jó részét sikerült megtartani, miközben a korábbi égető munkaerőhiány nagymértékben enyhült. A forrásaikat fejlesztésekre használják. 2016–2018 közt például új termékkategóriát vezettek be – a grillsajtgyártást –, és most is folytatják a technológiai hatékonyság javítását, az automatizálást. A rövid távú kilátásokra, a keresletre sajnos ránehezedik a válság, már decembertől látszik, hogy az árak emelésére a nyers tej drágulása ellenére most kevés az esély – mondta az ügyvezető, hozzátéve, hogy az idén nem terveznek számottevő növekedést, legfeljebb pár százalékot.

Mintegy tíz százalékkal,

11,7

milliárd forintra bővültek

a cég eladásai 2020-ban

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.