BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot nyert a Pfizer a vakcinagyártáson

A járvány megfékezői és nyertesei közé tartoznak a vakcinagyártók. A Pfizer és a BioNTech hamarosan teljes körű alkalmazási engedélyt kaphatnak közös fejlesztésű vakcinájukra, piaci alapokra helyezve a már most beindult profittermelést.

A Pfizer tegnap több mint 70 százalékkal megemelte a Covid–19 elleni vakcina idei eladási tervét, a német BioNTechhel közösen kifejlesztett oltóanyagból együttesen 26 milliárd dolláros bevételre tehetnek szert. Az első negyedévben a vakcina 3,5 milliárd dolláros bevételt hozott, miközben a Refinitiv elemzői konszenzusa csak 3,28 milliárdról szólt. A két cég fele-fele arányban osztozik a bevételen és a költségeken. A módosított tervet Albert Bourla Pfizer-vezérigazgató a gyártás felfuttatása mellett a gyorsan és stabilan bővülő kereslettel támasztotta alá. A Pfizer–BioNTech-vakcinából az idén 1,6 milliárd adagot adhatnak el világszerte, a jövő évi gyártókapacitást

3 milliárd adagra tervezik. Amerikai versenytársuk, a Moderna 18,4 milliárd dolláros bevételre számít saját vakcinája forgalmazásából. A Pfizer eladásai a nyereséget is érezhetően megdobják majd, szemben például a Johnson & Johnsonnal, amely ígérete szerint az egydózisú vakcináját nonprofit módon értékesíti egészen a pandémia végéig.

A Pfizer a BioNTechhel közösen a vakcina teljes körű forgalmazásának engedélyezéséhez szükséges dokumentációt még májusban benyújtja az amerikai gyógyszerfelügyeletnek. A jelenlegi vészhelyzeti korlátozás feloldása után a cégek szabadon forgalmazhatják oltóanyagukat, annyiért adhatják, amennyit kínálnak érte. A Pfizer közzétette első negyedéves számait is, ezek szerint bevétele 42 százalékkal, 14,58 milliárd dollárra nőtt, egymilliárddal meghaladva a várakozásokat. A vakcinaüzletág forgalma megháromszorozódott, adózott eredménye másfélszeresére, 5,26 milliárd dollárra gyarapodott éves összevetésben. Az erős évkezdetet látva a cégvezetés a teljes üzleti évre vonatkozó várakozását átírta, a bevétel elérheti a 72,5 milliárd dollárt, az egy részvényre eső profit pedig a 3,65 dollárt. Az utóbbiból 93 centet már teljesítettek is. A Pfizer bejelentése másfél százalékos árfolyam-erősödést váltott ki az amerikai piacnyitás előtti kereskedésben.

A távoli számítógépes munkához professzionális szoftvereket gyártó német TeamViewer a járvány egyik nagy nyertesének számít, a tömeges átállás az otthoni üzemmódra alaposan felsrófolta mind a bevételét, mint a nyereségét. A felhasználóknak kiszámlázott összeg – ami a cégvezetés szempontjából a működés első számú fokmérője – az idei első negyedévben 146,6 millió

euróra nőtt, az egy évvel korábbit 26 százalékkal, a Refinitiv elemzői konszenzusát pedig 2,5 millió euróval haladta meg. A bővülés annak fényében figyelemre méltó, hogy a koronavírus-járvány kitörésekor eleve nagyon magas volt a bázis a hirtelen felfutó igények következtében. A céghez valójában beérkezett összeg 118,3 millió euró volt, a 2020-as első negyedévinél 15 százalékkal magasabb. Az üzemi eredmény fordított irányba mozdult el, s 37,1 millióról 28,7 millióra zsugorodott. Az adózott nyereség 3,25 milliós szintje a negyede az egy éve kimutatottnak.

A TeamViewernek immár kétezernél is több nagyvállalati felhasználója van, előfizetőinek száma pedig 27 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben. A gyors növekedés jelentős költségekkel jár, és ebben csak egy apró szelet a tavaly március óta másfélszeresére, 1378 főre duzzasztott létszám. Jóval nagyobb tételt képviselnek a marketingkiadások, emiatt márciusban a cég éves előrejelzéseit is lefelé kellett módosítani. A negyedévben erre a célra 13 millió ment el, szemben a tavalyi 8,6 millióval.

A TeamViewer szükségét érezte, hogy mezszponzorációval növelje ismertségét a világban, az angol Manchester United labdarúgóklubbal kötött szerződést, nem részletezett összeggel támogatva a csapatot, amely körül épp forr a levegő. Szurkolóik a tulajdonost, az amerikai Glazer családot akarják távozásra bírni az európai topcsapatok által titokban szervezett Szuperliga létrehozásában való részvétele miatt. Az ötlet a futballtársadalom felháborodása miatt napok alatt megbukott, Glazerék és a TeamViewer együttműködése viszont megmaradt. A szerződéssel azonban legalább az idei nyereséghányaduk csökkenni fog, méghozzá 6 százalékponttal a 49–51 százalékos sávba. Ezt nem díjazta a piac, az árfolyam márciusban 26 százalékkal zuhant. A pénzesőből bőséggel jutott a világbajnok Lewis Hamiltont foglalkoztató Mercedes Forma–1-es csapatának és a stuttgartiak Formula–E kategóriában induló versenyistállójának, amelyekkel ötéves szponzori szerződést kötöttek a befektetés megtérülésének reményében.

A menedzsmentet optimizmusa töretlen. A gyorsjelentéshez fűzött kommentárjában Oliver Steil vezérigazgató fenntartható növekedést garantált magas jövedelmezőséggel kombinálva, amelyet üzleti modelljük révén valósítanak meg. Steil nem győzte meg a részvényeseket, a kurzus a gyorsjelentést 7,7 százalékos eséssel fogadta.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.