A Pfizer tegnap több mint 70 százalékkal megemelte a Covid–19 elleni vakcina idei eladási tervét, a német BioNTechhel közösen kifejlesztett oltóanyagból együttesen 26 milliárd dolláros bevételre tehetnek szert. Az első negyedévben a vakcina 3,5 milliárd dolláros bevételt hozott, miközben a Refinitiv elemzői konszenzusa csak 3,28 milliárdról szólt. A két cég fele-fele arányban osztozik a bevételen és a költségeken. A módosított tervet Albert Bourla Pfizer-vezérigazgató a gyártás felfuttatása mellett a gyorsan és stabilan bővülő kereslettel támasztotta alá. A Pfizer–BioNTech-vakcinából az idén 1,6 milliárd adagot adhatnak el világszerte, a jövő évi gyártókapacitást
3 milliárd adagra tervezik. Amerikai versenytársuk, a Moderna 18,4 milliárd dolláros bevételre számít saját vakcinája forgalmazásából. A Pfizer eladásai a nyereséget is érezhetően megdobják majd, szemben például a Johnson & Johnsonnal, amely ígérete szerint az egydózisú vakcináját nonprofit módon értékesíti egészen a pandémia végéig.
A Pfizer a BioNTechhel közösen a vakcina teljes körű forgalmazásának engedélyezéséhez szükséges dokumentációt még májusban benyújtja az amerikai gyógyszerfelügyeletnek. A jelenlegi vészhelyzeti korlátozás feloldása után a cégek szabadon forgalmazhatják oltóanyagukat, annyiért adhatják, amennyit kínálnak érte. A Pfizer közzétette első negyedéves számait is, ezek szerint bevétele 42 százalékkal, 14,58 milliárd dollárra nőtt, egymilliárddal meghaladva a várakozásokat. A vakcinaüzletág forgalma megháromszorozódott, adózott eredménye másfélszeresére, 5,26 milliárd dollárra gyarapodott éves összevetésben. Az erős évkezdetet látva a cégvezetés a teljes üzleti évre vonatkozó várakozását átírta, a bevétel elérheti a 72,5 milliárd dollárt, az egy részvényre eső profit pedig a 3,65 dollárt. Az utóbbiból 93 centet már teljesítettek is. A Pfizer bejelentése másfél százalékos árfolyam-erősödést váltott ki az amerikai piacnyitás előtti kereskedésben.
A távoli számítógépes munkához professzionális szoftvereket gyártó német TeamViewer a járvány egyik nagy nyertesének számít, a tömeges átállás az otthoni üzemmódra alaposan felsrófolta mind a bevételét, mint a nyereségét. A felhasználóknak kiszámlázott összeg – ami a cégvezetés szempontjából a működés első számú fokmérője – az idei első negyedévben 146,6 millió
euróra nőtt, az egy évvel korábbit 26 százalékkal, a Refinitiv elemzői konszenzusát pedig 2,5 millió euróval haladta meg. A bővülés annak fényében figyelemre méltó, hogy a koronavírus-járvány kitörésekor eleve nagyon magas volt a bázis a hirtelen felfutó igények következtében. A céghez valójában beérkezett összeg 118,3 millió euró volt, a 2020-as első negyedévinél 15 százalékkal magasabb. Az üzemi eredmény fordított irányba mozdult el, s 37,1 millióról 28,7 millióra zsugorodott. Az adózott nyereség 3,25 milliós szintje a negyede az egy éve kimutatottnak.
A TeamViewernek immár kétezernél is több nagyvállalati felhasználója van, előfizetőinek száma pedig 27 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben. A gyors növekedés jelentős költségekkel jár, és ebben csak egy apró szelet a tavaly március óta másfélszeresére, 1378 főre duzzasztott létszám. Jóval nagyobb tételt képviselnek a marketingkiadások, emiatt márciusban a cég éves előrejelzéseit is lefelé kellett módosítani. A negyedévben erre a célra 13 millió ment el, szemben a tavalyi 8,6 millióval.
A TeamViewer szükségét érezte, hogy mezszponzorációval növelje ismertségét a világban, az angol Manchester United labdarúgóklubbal kötött szerződést, nem részletezett összeggel támogatva a csapatot, amely körül épp forr a levegő. Szurkolóik a tulajdonost, az amerikai Glazer családot akarják távozásra bírni az európai topcsapatok által titokban szervezett Szuperliga létrehozásában való részvétele miatt. Az ötlet a futballtársadalom felháborodása miatt napok alatt megbukott, Glazerék és a TeamViewer együttműködése viszont megmaradt. A szerződéssel azonban legalább az idei nyereséghányaduk csökkenni fog, méghozzá 6 százalékponttal a 49–51 százalékos sávba. Ezt nem díjazta a piac, az árfolyam márciusban 26 százalékkal zuhant. A pénzesőből bőséggel jutott a világbajnok Lewis Hamiltont foglalkoztató Mercedes Forma–1-es csapatának és a stuttgartiak Formula–E kategóriában induló versenyistállójának, amelyekkel ötéves szponzori szerződést kötöttek a befektetés megtérülésének reményében.
A menedzsmentet optimizmusa töretlen. A gyorsjelentéshez fűzött kommentárjában Oliver Steil vezérigazgató fenntartható növekedést garantált magas jövedelmezőséggel kombinálva, amelyet üzleti modelljük révén valósítanak meg. Steil nem győzte meg a részvényeseket, a kurzus a gyorsjelentést 7,7 százalékos eséssel fogadta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.