A koronavírus-járvány következtében szinte teljesen leállt a szabadidős turizmus, és a vállalati utazások is elmaradtak. Ennek eredményeképpen az 50 legértékesebb szállodamárka összértéke harmadával csökkent az előző évhez képest: a tavalyi 70,2 milliárd dollárról márkaértékük 2021-re 47,4 milliárd dollárra zuhant – derül ki a Brand Finance legfrissebb jelentéséből.
Az 50 legértékesebb hotelmárka értéke szinte minden esetben erőteljesen visszaesett, ami a szállodaipar leállásának tudható be – mondta Savio D'Souza, a Brand Finance értékbecslési igazgatója. Hozzátette, az ágazat azonban ellenálló, hiszen ahogy a világ kezd újra kinyitni, a foglalások megugrásának lehetünk tanúi mindenütt, ami a márkák erejét mutatja.
Bár a Hilton brandértéke 30 százalékkal 7,6 milliárd dollárra zuhant, a virginiai székhelyű szállodalánc visszanyerte a világ legértékesebb szállodamárkájának címét.
Annak ellenére, hogy a vállalat bevételei a világjárvány kitörése óta jelentősen visszaestek, a márka optimistán tekint a jövőre, és bejelentette, hogy további 17 400 szobával toldja meg az eddigi bővítési terveit, ezzel az új szobáinak száma meghaladja a 400 ezret, ami a tavaly átadott szobák számához képest 8 százalékos növekedést jelent.
A Hilton legnagyobb riválisa, a Marriott márkaértéke 60 százalékkal 2,4 milliárd dollárra zuhant, ezzel a rangsorban a korábbi 2. helyről az 5. helyre esett vissza. Tavaly a márka egy szobára jutó bevételei 60 százalékkal csökkentek 2019-hez képest, a globális szobakihasználtság pedig mindössze 36 százalék volt az év során.
Az ágazati trenddel ellentétben a Hyatt azon kevés vállalat közé tartozik, amelyek márkaérték-növekedést könyvelhettek el tavaly: a cég brandértéke 4 százalékkal 4,7 milliárd dollárra nőtt. Annak ellenére, hogy a világjárvány nagyban befolyásolta a szálloda teljesítményét, a Hyatt összesen 72 szállodát nyitott és 27 új piacra lépett be. A márka folytatta az új szerződéskötéseket, így a szobáinak számát több mint 40 százalékkal bővítette.
A márka általános értékének mérése mellett a relatív brandértéket is rangsorolta a Brand Finance. Olyan tényezők, mint a marketingbefektetés, az ügyfélismertség, a személyzet elégedettsége és a vállalat hírneve alapján a Taj lett a világ legerősebb szállodai márkája. A mumbai-i vállalat márkaértéke 296 millió dollár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.