BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akkumulátorcellák gyártásába kezdhet a Daimler

A stuttgarti vállalat a korábbi stratégiájával ellentétben saját magának gyártana akkumulátorcellákat, így függetlenedne beszállítójától. Egyelőre még a gyártás helyszíne is kérdéses, de akár Magyarország is lehet.

A Daimler be akar szállni az akkumulátorcellák gyártásába, miután a stuttgarti vállalatnak meggyűlt a baja a beszállítóival – írja a Business Insider vállalati forrásokra hivatkozva.

A hír azért is meglepő, mert a Daimler eddig inkább kész termékeket szerzett be a világpiacról, és a stuttgarti cég nem akart a gyártással foglalkozni. Bár Ola Kallenius, a Daimler vezérigazgatója egészen a közelmúltig ragaszkodott ehhez a stratégiához, a Business Insider céges körökből azt tudta meg, hogy a menedzser véleménye gyökeresen megváltozott a kérdésben.

A nagy fordulat oka pedig az, hogy a Daimler beszállítójával súlyos gondok adódtak. A cég még 2019-ben kötött megállapodást a kínai Farasis Energy gyártóval a lítiumion-akkumulátorcellák szállítására a 2021–27 közötti időszakra. A megrendelés teljesítésére tavaly a Farasis gyárépítésbe kezdett Németországban, ám az együttműködés nem ment gördülékenyen, a kínai fél a Daimler számára elfogadhatatlanul gyenge minőségű akkumulátorokat szállított – írja a Manager Magazin. De még ez sem volt elég, ugyanis a gyár átadása is késett.

A Daimler a sorozatos problémák miatt úgy döntött, hogy véget vet az akkumulátorbeszállítónak való kitettségének, és mostantól a stuttgarti székhelyű cég a gyártásra is összpontosít – mondta Ola Kallenius a Business Insider értesülései szerint. A lap ugyanakkor arra hívja fel a figyelmet, hogy továbbra sem tudni, a stuttgarti cég teljesen önállóan vagy egy partnerrel együttműködve tervezi-e az akkumulátorcellák gyártását.

A múlt héten a Manager Magazin azt írta, hogy a Daimler felgyorsítja az elektromos autók bevezetésének folyamatát, miközben fokozatosan kivonja a gyártásból a hagyományos, fosszílis üzemanyaggal működő modelljeit. A német autógyártó tehát nem az eredeti, 2024–25-re tervezett időpontban, hanem már egy évvel előbb piacra dobja elektromos modelljeit. A lap értesülését a Daimler szóvivője nem kommentálta.

Az elmúlt időszakban több autógyártó is bejelentette, hogy fokozatosan áttér az elektromos meghajtású gépjárművek készítésére. A legtöbb gyártó felgyorsítja az átállást, ám konkrét dátumokat általában nem közöltek. A Volvo viszont határozottabb volt: a patinás gyártó bejelentette, hogy 2030-ra kizárólag akkumulátoros autókat gyárt majd, azaz teljesen kivonja benzines és dízelmodelljeit a kínálatából.

Az elektromos járművek akkumulátorgyártói az igények hallatán gyors kapacitásnövelésbe fogtak, az EV-akkumulátorok globális piaca az előrejelzések szerint 25,3 százalékos összetett éves növekedési rátával fog bővülni, a 2021-es 27,3 milliárd dollárról 2025-re 67,2 milliárd dollárra.

Az olyan tényezők, mint az akkumulátortechnológia fejlődése, a támogató kormányzati szabályozások, valamint az új plug-in EV-modellek bevezetése, hozzájárulnak az EV-akkumulátorok piacának növekedéséhez – emlékeztet a GlobeNewswire.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.