A németek, az osztrákok és a svájciak ragaszkodnak a személyes minőség-ellenőrzéshez, ha élelmiszert vásárolnak, ezért előnyben részesítik az üzleteket az online rendelésekkel szemben. A megkérdezett németek 10, az osztrákok 11, a svájciak 15 százaléka rendelt élelmiszert interneten a megelőző három hónapban. Ezzel szemben a spanyolok 41, a franciák 40 és a britek 32 százaléka vásárolt élelmiszert online. A britek 17 százaléka először online néz szét a boltban, míg az osztrákoknál csupán 2 százalék.
Az osztrákok, a németek és a svájciak a személyes minőség-ellenőrzést jelölték meg az üzlet választása legfőbb szempontjaként. Ők azok, akik leginkább aggódnak amiatt, hogy „nem a legjobb minőségű terméket” kapják meg házhoz szállítással. Magasnak tartották emellett a kiszállítási díjakat is.
Nordal Cavadini, a felmérést végző Oliver Wyman piackutató szakértője szerint itt egyértelműen az online szolgáltatók felelőssége elnyerni a vásárlók bizalmát a legjobb minőség kiszállításával lehetőleg alacsony díjak mellett.
A szállítási szolgáltatások egyébként gombamód szaporodnak mindenhol, de a szupermarketek is gyors iramban terjeszkednek a házhoz szállítási üzletágban. A szupermarketek saját állításuk szerint nem keresnek a házhoz szállítási üzleten. A Billa viszont Ausztriában a 2020-as járványévben 50 millió euróra emelte online üzletága forgalmát az előző évi 30 millió euróról. Cavadini szerint viszont ennek tükrében is
fennáll annak a veszélye, hogy a szupermarketeket internetes értékesítésre szakosodott portálok szorítják ki a házhoz szállítási üzletből.
Ezek ugyanis gyakran belvárosi, eredetileg nem élelmiszer tárolására használt raktárhelyiségekben építették ki bázisaikat és rendkívül rugalmasan, gyorsan reagálnak a pontosan meghatározott célcsoportot alkotó vásárlók megrendeléseire.