BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Nemzetközi gazdaság

Nem mindenhol hódít az online bevásárlás

A németek, az osztrákok és a svájciak ragaszkodnak a személyes minőség-ellenőrzéshez, ha élelmiszert vásárolnak.

A németek, az osztrákok és a svájciak ragaszkodnak a személyes minőség-ellenőrzéshez, ha élelmiszert vásárolnak, ezért előnyben részesítik az üzleteket az online rendelésekkel szemben. A megkérdezett németek 10, az osztrákok 11, a svájciak 15 százaléka rendelt élelmiszert interneten a megelőző három hónapban. Ezzel szemben a spanyolok 41, a franciák 40 és a britek 32 százaléka vásárolt élelmiszert online. A britek 17 százaléka először online néz szét a boltban, míg az osztrákoknál csupán 2 százalék.

Az osztrákok, a németek és a svájciak a személyes minőség-ellenőrzést jelölték meg az üzlet választása legfőbb szempontjaként. Ők azok, akik leginkább aggódnak amiatt, hogy „nem a legjobb minőségű terméket” kapják meg házhoz szállítással. Magasnak tartották emellett a kiszállítási díjakat is.

Nordal Cavadini, a felmérést végző Oliver Wyman piackutató szakértője szerint itt egyértelműen az online szolgáltatók felelőssége elnyerni a vásárlók bizalmát a legjobb minőség kiszállításával lehetőleg alacsony díjak mellett.

Illusztráció
Fotó: KALLUS GYÖRGY / VG

A szállítási szolgáltatások egyébként gombamód szaporodnak mindenhol, de a szupermarketek is gyors iramban terjeszkednek a házhoz szállítási üzletágban. A szupermarketek saját állításuk szerint nem keresnek a házhoz szállítási üzleten. A Billa viszont Ausztriában a 2020-as járványévben 50 millió euróra emelte online üzletága forgalmát az előző évi 30 millió euróról. Cavadini szerint viszont ennek tükrében is

fennáll annak a veszélye, hogy a szupermarketeket internetes értékesítésre szakosodott portálok szorítják ki a házhoz szállítási üzletből.

Ezek ugyanis gyakran belvárosi, eredetileg nem élelmiszer tárolására használt raktárhelyiségekben építették ki bázisaikat és rendkívül rugalmasan, gyorsan reagálnak a pontosan meghatározott célcsoportot alkotó vásárlók megrendeléseire.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek