BUX 51,703.72
+0.66%
BUMIX 4,370.48
+0.19%
CETOP20 2,351.98
0.00%
OTP 17,695
+0.74%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-4.09%
-1.33%
+0.67%
ZWACK 16,400
-0.61%
0.00%
ANY 1,590
+0.95%
RABA 1,520
-1.30%
0.00%
-0.93%
+0.28%
-1.73%
+1.19%
-1.82%
-0.45%
+0.83%
OTT1 149.2
0.00%
-0.83%
MOL 2,480
+0.73%
-0.97%
ALTEO 1,360
-0.73%
0.00%
+3.60%
EHEP 1,900
0.00%
0.00%
4IG 1,008
+1.72%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.59%
0.00%
0.00%
SunDell 37,200
0.00%
-4.55%
+1.35%
-1.15%
0.00%
-0.73%
Forrás
RND Solutions
Nemzetközi gazdaság

Autóipari beszállítók lépnek le Szlovákiából

Két világhírű autóipari beszállító szlovákiai működése vált gazdaságtalanná, a Kasai és az Adient veszi is a sátorfáját.

Szlovákiában a napokban két autóipari beszállító jelezte, hogy felszámolja itteni tevékenységét. A világ vezető autóülés-gyártója, az Adient Turócszentmárton (Martin) melletti üzemében 2022 szeptemberében áll le a termelés, addig összesen 442 állást számolnak fel. A magyar határ menti Léván (Levice) 264 állás szűnik meg, miután a japán Kasai cég alig négy év után bezárja műanyagalkatrész-gyárát.

Fotó: AFP

A társaság korábban azt tervezte, hogy a BMW-nek, a Suzukinak, illetve a közeli Nyitrán letelepedett Jaguar Land Rovernek (JLR) szállít be, azonban számításaik nem váltak be. A Kasai hivatalosan csupán annyit közölt, mindent megtett a fennmaradásért, de nem járt sikerrel. A cég viszont egyetlen dolgozójának sem marad adósa.

A Lévai járásban egyébként 900 betöltetlen állást tartanak nyilván, az itt lévő, befejezés előtt álló mohi (Mochovce) atomerőmű máris jelezte, mintegy 60 műszaki végzettségű embert azonnal fel tudna venni.

A két autóipari beszállító leállása így is szokatlan Szlovákiában, mivel ez az ágazat az ipar legerősebb pillére, és az ország a négy autógyárának (VW, Stellantis, KIA Motors, JLR) köszönhetően világelső az ezer főre jutó legyártott gépkocsik alapján.

Kapcsolódó cikkek