BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Ford 2035-re már csak elektromos járműveket gyártana

A Ford bejelentette az új akkumulátorgyártó kapacitásokkal és nyersanyagokkal kapcsolatos terveit. 2023-ra 600 ezer, 2026-ra kétmilliónál is több elektromos kocsi készül, és a cég megerősíti a globális együttműködéseit.

Az elektromos autók iránti erős keresletre építve a Ford ma jó néhány kezdeményezést jelentett be az akkumulátorgyártási kapacitás és a nyersanyagok beszerzése terén. Ezek révén a vállalat közleménye szerint elérhetik, hogy a cég 2023 végére évi 600 ezer elektromos járművet gyártson, illetve hogy ezt a mennyiséget 2026 végére több mint kétmillió darabra növelje.

A Ford arra számít, hogy az elektromos járművek piacának összesített éves növekedési rátája 2026-ig meghaladja a 90 százalékot, ami az eddig várt globális iparági növekedés több mint duplája.

Az autógyártó azt tervezi, hogy 2026-ig 50 milliárd dollárt fektet be az elektromosjármű-előállításba, célként tűzve ki 2026-ra a 10 százalékos összesített korrigált EBIT-ráta és a 8 százalékos EBIT-ráta elérését. 

This handout photo released by Ford Motor Company on April 26, 2022 shows the F-150 Lightning at a charging station in the Rouge Electric Vehicle Center in Dearborne, Michighan. - Today marks the launch of the all-new, electric F-150 Lightning pickup ñ a milestone moment in Americaís shift to electric vehicles. (Photo by FORD MOTOR COMPANY / AFP)
Fotó: Ford Motor Company / AFP

A vállalat továbbra is arra számít, hogy 2030-ra a globális termelésének több mint a felét az elektromos autók teszik ki, és legkésőbb 2050-ig világszinten is eléri a karbonsemlegességet.

Nagyszabású tervek 2035-re

A cég arra törekszik, hogy 2035-re már csak elektromos járműveket gyártson. Európában, a Ford kölni Niehl üzemében jelenleg is folynak ilyet gépkocsik 2023-ban induló gyártását előkészítő átalakítások. Az új üzem éves termelési kapacitása várhatóan eléri majd a 200 ezer darabot.

A cég tervei szerint a következő modellek révén 2023 végére elérik a 600 ezres globális darabszámot:

  • 270 ezer Mustang Mach-E Észak-Amerikában, Európában és Kínában,
  • 150 ezer F–150 Lightning Észak-Amerikában,
  • 150 ezer Transit EV Észak-Amerikában és Európában,
  • 30 ezer SUV Európában, amelyek gyártását erőteljesen felfuttatják 2024-ben.

A vállalat megerősítette, hogy a világ vezető akkumulátorgyártóival való együttműködés révén rendelkezésére áll a szükséges éves akkumulátorgyártási kapacitás 100 százaléka, azaz 60 gigawattóra, amivel biztosítható a 600 ezer elektromos jármű meghajtása.

Az elektromos autók iránti kereslet

Miközben a Ford kialakítja az elektromosautó-gyártásának új beszállítói láncát, a gépkocsi-tulajdonosok már most is elégedettek a jelenleg kapható első generációs elektromos modellekkel, emellett a potenciális elektromosautó-vásárlók körében folyamatosan erősödik a vásárlási szándék.

Most először tapasztalható, hogy azok a vevők, akik a következő két évben autóvásárlást terveznek, többnyire elektromos vagy hibrid modellben gondolkodnak: az EY által közzétett kutatás szerint a tavalyi évhez képest 11, 2020-hoz viszonyítva pedig 22 százalékkal nőtt a számuk. A megkérdezettek többsége a tisztán elektromos hajtású kocsik iránt érdeklődik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.