Az elektromos autók iránti erős keresletre építve a Ford ma jó néhány kezdeményezést jelentett be az akkumulátorgyártási kapacitás és a nyersanyagok beszerzése terén. Ezek révén a vállalat közleménye szerint elérhetik, hogy a cég 2023 végére évi 600 ezer elektromos járművet gyártson, illetve hogy ezt a mennyiséget 2026 végére több mint kétmillió darabra növelje.
A Ford arra számít, hogy az elektromos járművek piacának összesített éves növekedési rátája 2026-ig meghaladja a 90 százalékot, ami az eddig várt globális iparági növekedés több mint duplája.
Az autógyártó azt tervezi, hogy 2026-ig 50 milliárd dollárt fektet be az elektromosjármű-előállításba, célként tűzve ki 2026-ra a 10 százalékos összesített korrigált EBIT-ráta és a 8 százalékos EBIT-ráta elérését.
A vállalat továbbra is arra számít, hogy 2030-ra a globális termelésének több mint a felét az elektromos autók teszik ki, és legkésőbb 2050-ig világszinten is eléri a karbonsemlegességet.
Nagyszabású tervek 2035-re
A cég arra törekszik, hogy 2035-re már csak elektromos járműveket gyártson. Európában, a Ford kölni Niehl üzemében jelenleg is folynak ilyet gépkocsik 2023-ban induló gyártását előkészítő átalakítások. Az új üzem éves termelési kapacitása várhatóan eléri majd a 200 ezer darabot.
A cég tervei szerint a következő modellek révén 2023 végére elérik a 600 ezres globális darabszámot:
- 270 ezer Mustang Mach-E Észak-Amerikában, Európában és Kínában,
- 150 ezer F–150 Lightning Észak-Amerikában,
- 150 ezer Transit EV Észak-Amerikában és Európában,
- 30 ezer SUV Európában, amelyek gyártását erőteljesen felfuttatják 2024-ben.
A vállalat megerősítette, hogy a világ vezető akkumulátorgyártóival való együttműködés révén rendelkezésére áll a szükséges éves akkumulátorgyártási kapacitás 100 százaléka, azaz 60 gigawattóra, amivel biztosítható a 600 ezer elektromos jármű meghajtása.
Az elektromos autók iránti kereslet
Miközben a Ford kialakítja az elektromosautó-gyártásának új beszállítói láncát, a gépkocsi-tulajdonosok már most is elégedettek a jelenleg kapható első generációs elektromos modellekkel, emellett a potenciális elektromosautó-vásárlók körében folyamatosan erősödik a vásárlási szándék.
Most először tapasztalható, hogy azok a vevők, akik a következő két évben autóvásárlást terveznek, többnyire elektromos vagy hibrid modellben gondolkodnak: az EY által közzétett kutatás szerint a tavalyi évhez képest 11, 2020-hoz viszonyítva pedig 22 százalékkal nőtt a számuk. A megkérdezettek többsége a tisztán elektromos hajtású kocsik iránt érdeklődik.