Az egyik legnagyobb kínai online kereskedelmi szolgáltató, a kínai Pinduoduo (PDD) az első határokon átnyúló terjeszkedése során az amerikai piacra készül betörni – írja a Bloomberg az ügyet jól ismerő és nevük elhallgatását kérő forrásokra hivatkozva. 

China's Pinduoduo reports theft worth millions of yuan
Fotó: Da Qing / AFP

A lépéssel a PDD olyan sikeres nemzetközi vállalkozásokat követne, mint a Shein vagy az AliExpress. A cég jelenleg a kereskedőpartnereit készíti fel az akcióra, ám a művelet még nem nyilvános – árulták el a névtelenségüket kérő források. 

A sanghaji székhelyű vállalat új növekedési utakat keres egy olyan időszakban, amikor a kínai gazdaság lassul.

Portálunk is beszámolt arról, hogy a világ második legnagyobb gazdaságának számító Kína a második negyedévben éppen csak elkerülte a visszaesést, mivel a szigorú járványvédelmi intézkedések és az ingatlanpiaci válság korlátozza a növekedést. Ebben a helyzetben a vállalatnak az amerikai piac csábító lehetőséget kínál.

Kínai sajtóértesülések szerint a Pinduoduo szeptemberben jelenhet meg a tengerentúlon. Ennek érdekében a PDD más részlegekből irányított át vezetőket és munkásokat, hogy segítsenek a műveletben.

A 2015-ben alapított cég későn lépett be a kínai internetes kiskereskedelmi piacra, ám áttörést ért el, és a világ egyik leggyorsabban növekvő technológiai vállalata lett.

Az ázsiai országban több mint 880 milliós aktív felhasználói bázist épített ki újszerű módszerekkel. Ennek során csoportos vásárlásra biztatták a fogyasztókat, akik barátokat toborozhatnak a kedvezményes vásárláshoz. Elsősorban gyümölcsöket, zöldségeket lehet farmerektől vásárolni, de más termékek is elérhetők.

Az amerikai tőzsdén jegyzett kínai cég szakértők szerint nagyjából 13 százalékot birtokol a távol-keleti ország online kiskereskedelmében. Az utóbbi időben visszafogta az online élelmiszerboltokba való erőteljes befektetéseit, amelyeket egykor az ázsiai ország legígéretesebb új növekedési lehetőségének tekintettek. 

 

Mivel a kínai gazdaság lassul, és a vállalat több költségcsökkentő intézkedést is hozott, az amerikai piac csábító lehetőséget kínál a meglévő infrastruktúra és kereskedői hálózat nemzetközi felhasználására. 

A vállalat idén nagyrészt ellenállt a negatív gazdasági hatásoknak, és az előrejelzések szerint a második negyedévben 2,5 százalékos bevételnövekedésről számol be. A piacvezető Alibaba, amely az AliExpress nemzetközi részlegét működteti, ugyanebben az időszakban először könyvelhetett el csökkenést az eladások számában.

Ugyanakkor a szabályozási kockázatok még mindig nagyok. A PDD egyike azon kevés kínai cégnek, amelyek részvényeivel csak az Egyesült Államokban kereskednek, miközben a könyvvizsgálati gyakorlatok miatt egyre nagyobb a feszültség. A világon egyedül Kína nem engedélyezi az Egyesült Államok börzéin jegyzett vállalatai ellenőrzését, nemzetbiztonsági és titoktartási aggályokra hivatkozva.

Miközben amerikai és kínai tisztviselők folytatják a tárgyalásokat, olyan hírek is felröppentek, hogy az lehet a megoldás, ha a Peking által érzékenynek ítélt cégek önként kivonulnak az amerikai piacokról. Ez olyan spekulációkhoz vezetett, hogy többek között a PDD végül Hongkongban vagy egy másik közeli tőzsdén kívánja majd bevezetni részvényeit.

A vállalat nem kommentálta a híreket.