A Royal Caribbean a SpaceX Starlink szélessávú műholdas internetszolgáltatásával szereli fel flottáját – írja az Engadget.

A hajózási társaság három leányvállalatát érinti az intézkedés: a Royal Carriben, a Celebrity és a Silversea járművei kapják meg  a szolgáltatást.

Fotó: Kallus György/Világgazdaság

Ahogy arról portálunk beszámolt, a SpaceX július elején indította el legújabb szolgáltatását: potom tízezer dolláros bekötési díjért és havi ötezer dolláros előfizetésért kínál hajókon, yachtokon és olajfúrótornyokon elérhető műholdas internetet.

A letöltési sebesség akár 350 megabájt is lehet másodpercenként, és a szolgáltatás az időjárási körülményektől függetlenül jól működik.

A több mint 40 hajóval rendelkező, az utasok alapján a világ második legnagyobb hajótársaságának számító Royal Caribbean az év elején tesztelte a szolgáltatást. A tesztelők korrekt feltöltési és letöltési sebességet tapasztaltak, és arról számoltak be, hogy képesek voltak YouTube- és Netflix-videókat nézni akadozás nélkül. 

A tengeri hajóutak piaca idén nagy fordulatot vett: míg a világjárvány ezt az iparágat sújtotta a legjobban, mára minden megváltozott. A hajózás újraindítása óta több mint tízmillióan utaztak világszerte a tengereken és az utasforgalom 2023 végére meghaladhatja a 2019-es szintet.

A SpaceX pedig jó érzékkel lépett a területre, mivel a sétahajókon hírhedten rossz az internetszolgáltatás. cége eközben agresszívan terjeszkedik, megállapodást kötött a Hawaiian Airlines és a JSX légitársaságokkal, így a cégek járatain műholdas internet lesz elérhető az utasoknak.

Közben a Starlink nemrég elindította szolgáltatását a lakóautók és kempingezők számára, valamint a SpaceX és az amerikai T-Mobile összefog, hogy Starlink műholdak segítségével lefedje az USA teljes területét.

Egyre nagyobb a vetélkedés az alacsony Föld körüli pályán keringő, széles sávú internetet szolgáltató műholdak piacán. A területet jelenleg Elon Musk cége, a SpaceX uralja, amely 2800 műholdból álló flottát üzemeltet, és világszerte 400 ezer előfizetővel rendelkezik. Legnagyobb riválisa az Amazon, ami a következő években háromezer műholdat tervez az űrbe küldeni. Múlt hónap végén pedig egy európai versenytárs is megjelent, miután a francia Eutelsat és a brit OneWeb összeolvadásából egy európai gigacég jött létre.