BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Németország engedményeket szeretne magának az EU-tól egy fontos ügyben

2035-re az autógyártóknak 0-re kell csökkenteniük az új autók szén-dioxid-kibocsátását. Németország engedményt szeretne magának bizonyos belső égésű motorokra is.

Németország olyan kéréssel fordult az Európai Unióhoz, hogy az  dolgozzon ki olyan szabályozást, amelyek lehetővé teszik, hogy 2035 után – amikorra az EU tagállamai már megállapodtak abban, hogy minden új autónak zéró kibocsátásúnak kell lennie – szén-dioxid-semleges üzemanyaggal működő, belső égésű motorral hajtott gépkocsikat is lehessen Európában értékesíteni – adta hírül a Reuters.

Charching station by night. Empty charging station at night. Electric car charging station at night. Illuminated charging station by night.
EU, Németország
Németország engedményeket szeretne magának az EU-tól a szén-dioxidmentes járművek ügyében ügyben.
Fotó: Shutterstock

Az Unió által tavaly elfogadott jogszabály mérföldkőnek számít, ugyanis előírja, hogy 2035-re az autógyártóknak 100 százalékkal csökkenteniük kell az új autók szén-dioxid-kibocsátását, és a 27 EU-tagállamban onnantól már nem lehetne új, fosszilis üzemanyaggal működő járműveket értékesíteni.

A törvény egyértelmű célja, hogy az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében az Unió felgyorsítsa az elektromos járművekre történő átállást.

Németország ugyanakkor mozgásteret szeretne biztosítani magának a villamos energiával előállított üzemanyagokkal, vagyis az e-üzemanyagokkal működő belső égésű motorok számára.

Az Európai Bizottságnak javaslatot kellene előterjesztenie arra vonatkozóan, hogy miként lehet használni az e-üzemanyagokat, vagy hogyan lehetne használni a klímasemleges üzemanyagokkal működő belső égésű motorokat

– nyilatkozta hétfőn Michael Theurer, Németország közlekedési államtitkára hétfőn.

Theurer kihangsúlyozta, hogy Németország meg van győződve arról, hogy az akkumulátoros elektromos járművek elterjedése a helyes út, azonban szeretné, ha más szén-dioxid-mentes technológiákat is támogatnának Európában.

Az államtitkár szerint szükség van a hidrogén üzemanyagcellás technológiára és az e-üzemanyagokra is, különösen a nehézgépjárműveknél, és a teherszállításban.

A nagy német autógyártók közül a Volkswagen vállalta, hogy 2033-tól kizárólag elektromos autókat gyárt Európában, a BMW ugyanakkor óva intett attól, hogy időpontot szabjon a fosszilis üzemanyagokon alapuló autók értékesítésének betiltására.

Adina Valean uniós közlekedési biztos úgy nyilatkozott, hogy a közlekedési ágazatban sokan vannak, akik osztják Németország aggodalmait.

Úgy gondolom, hogy a vita még nem zárult le, még akkor sem, ha a döntés már megtörtént

– mondta egy sajtótájékoztatón Valean.

Halálos veszély leselkedik az autobahn-életérzésre a szép új világban

A németek évtizedek óta élvezik a korlátlan sebesség mámorát precíziósan megtervezett prémium- és luxusautóikkal, csakhogy az éghajlati válság következtében most újra kell gondolniuk az autópályához fűződő viszonyukat.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.