Németország olyan kéréssel fordult az Európai Unióhoz, hogy az  dolgozzon ki olyan szabályozást, amelyek lehetővé teszik, hogy 2035 után – amikorra az EU tagállamai már megállapodtak abban, hogy minden új autónak zéró kibocsátásúnak kell lennie – szén-dioxid-semleges üzemanyaggal működő, belső égésű motorral hajtott gépkocsikat is lehessen Európában értékesíteni – adta hírül a Reuters.

Charching station by night. Empty charging station at night. Electric car charging station at night. Illuminated charging station by night.
EU, Németország
Németország engedményeket szeretne magának az EU-tól a szén-dioxidmentes járművek ügyében ügyben.
Fotó: Shutterstock

Az Unió által tavaly elfogadott jogszabály mérföldkőnek számít, ugyanis előírja, hogy 2035-re az autógyártóknak 100 százalékkal csökkenteniük kell az új autók szén-dioxid-kibocsátását, és a 27 EU-tagállamban onnantól már nem lehetne új, fosszilis üzemanyaggal működő járműveket értékesíteni.

A törvény egyértelmű célja, hogy az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében az Unió felgyorsítsa az elektromos járművekre történő átállást.

Németország ugyanakkor mozgásteret szeretne biztosítani magának a villamos energiával előállított üzemanyagokkal, vagyis az e-üzemanyagokkal működő belső égésű motorok számára.

Az Európai Bizottságnak javaslatot kellene előterjesztenie arra vonatkozóan, hogy miként lehet használni az e-üzemanyagokat, vagy hogyan lehetne használni a klímasemleges üzemanyagokkal működő belső égésű motorokat

– nyilatkozta hétfőn Michael Theurer, Németország közlekedési államtitkára hétfőn.

Theurer kihangsúlyozta, hogy Németország meg van győződve arról, hogy az akkumulátoros elektromos járművek elterjedése a helyes út, azonban szeretné, ha más szén-dioxid-mentes technológiákat is támogatnának Európában.

Az államtitkár szerint szükség van a hidrogén üzemanyagcellás technológiára és az e-üzemanyagokra is, különösen a nehézgépjárműveknél, és a teherszállításban.

A nagy német autógyártók közül a Volkswagen vállalta, hogy 2033-tól kizárólag elektromos autókat gyárt Európában, a BMW ugyanakkor óva intett attól, hogy időpontot szabjon a fosszilis üzemanyagokon alapuló autók értékesítésének betiltására.

Adina Valean uniós közlekedési biztos úgy nyilatkozott, hogy a közlekedési ágazatban sokan vannak, akik osztják Németország aggodalmait.

Úgy gondolom, hogy a vita még nem zárult le, még akkor sem, ha a döntés már megtörtént

– mondta egy sajtótájékoztatón Valean.

Halálos veszély leselkedik az autobahn-életérzésre a szép új világban

A németek évtizedek óta élvezik a korlátlan sebesség mámorát precíziósan megtervezett prémium- és luxusautóikkal, csakhogy az éghajlati válság következtében most újra kell gondolniuk az autópályához fűződő viszonyukat.