A Michelin félretette azt a korábbi tervét, hogy a helyi menedzsmentnek adja el oroszországi gyárát, és most egy helyi vevővel tárgyalnak. A francia abroncsgyártó szóvivője szerint remélhetőleg hamarosan sikerül megkötni az üzletet.

A nyugati cégek számára bonyolultnak és költségesnek bizonyult megszabadulni oroszországi üzleteiktől.


A Michelin a nyugati abroncsgyártók közül elsőként lépett be az orosz piacra 2004-ben, de tavaly márciusban, nem sokkal az ukrajnai invázió kezdete után bejelentette, hogy felfüggeszti aktivitását Oroszországban. Az eredeti tervek szerint az év végéig egy új entitásnak adták volna át az üzletet, amely a helyi menedzsment irányítása alatt folytatta volna a munkát.
 

Ez azonban túlságosan bonyolultnak bizonyult, ezért a cég most egy helyi vevővel tárgyal, akinek a kilétét azonban a szóvivő nem árulta el

 a Reutersnek. Több más, a távozás mellett döntő nyugati cég is hasonló problémákkal szembesült, kiderült, hogy is túlságosan komplex és költséges a tényleges eszköztörlési folyamat.
A Michelin Moszkva közelében található gyára évi 1,5-2 millió abroncs gyártására alkalmas, és a Kommerszant című orosz napilap csütörtöki jelentése szerint a vevő a Power International-shiny orosz abroncs-nagykereskedő, és az üzletet hamarosan megkötik.