A Kraft Heinz amerikai élelmiszeripari vállalat megegyezett az orosz Csernogolovkával helyi bébiétel-üzletágának eladásáról. A többek között szénsavas üdítőitalokat gyártó orosz vállalatnak nem ez az első üzlete, mióta a nyugati cégek úgy döntöttek, hogy az ukrajnai háború miatt kivonulnak az országból. A Csernogolovka szerezte meg a Kellogg’s helyi üzemeit is, és hatalmas részesedésnövekedésre számíthat a szénsavas üdítőitalok piacán a Coca-Cola és a Pepsi távozásával.

Father and holding his newborn baby girl
Father holding his newborn baby girl
baba, újszülött, bébi, babaváró hitel, hitel, tartozás,
Fotó: Sally Anscombe

A cég közlése szerint két gyárat és két helyi márka forgalmazását veszi át a Kraft Heinztől. Az utóbbi arra számít, hogy a végső megállapodás az év második felében megszülethet, és fennakadásoktól mentes lesz az átmenet. Az amerikai vállalat szóvivője szerint egyébként az egyeztetések az eladásról már az ukrajnai konfliktus előtt megkezdődtek.

Az eladás üzleti döntés, amely a cég és a helyi közösségek érdekeit is szolgálja. A lépés biztosítja, hogy továbbra is mindenki számára elérhetővé tudjuk tenni a létfontosságú bébiételtermékeket

– tudatta a szóvivő a Reutersszel. Az ügyletet azonban még jóvá kell hagyniuk az illetékes orosz hatóságoknak.
Egyik érintett fél sem közölte az eladási árat, sem azt, van-e visszavásárlási záradék. Több nyugati cég alkalmaz ugyanis ilyesmit, mivel legtöbbjük jóval érték alatt, gyakran névleges díjért volt kénytelen megválni oroszországi üzletétől. A Kommerszant című napilap azonban úgy tudja, hogy 

a Kraft Heinz 2,5 és 3 milliárd rubel közé teszi az üzleti értéket, de az orosz kormány még nem hagyta jóvá az értékbecslést.

(Egy rubel 4,5 forint.)
Az ügyletekhez a külföldi befektetéseket felügyelő kormánybizottság jóváhagyása szükséges. A héten a bizottság közölte, hogy a „barátságtalan” országokból származó, Oroszországban eszközöket értékesítő külföldi befektetőknek az eladási ár legalább 10 százalékát az orosz költségvetésnek kell adományozniuk.