Lionel Messi idén júliusban szerződött az Inter Miami csapatához. A pályafutását az MLS amerikai profi labdarúgó ligában folytató argentin játékos, egy videoban az új csapata rózsaszín mezében mutatkozott be nyáron. Azóta a mez, a világ egyik legkeresettebb sportcikke lett.
Szinte lehetetlen hozzájutni, ennek ellenére, az amerikai stadionokban szurkolók ezrei viselik, a brazil piacok standjaitól kezdve az amerikai és angol iskolai focipályákig mindenütt ott van.
A kockázat mindig fennáll, hogy egy sportolói szerződéskötés meghiúsul, de az Adidas előre borítékolta a sikert, és vállalta ezt a kockázatot. Igaza lett, ami nem sokkal később be is bizonyosodott. Messi júniusi interjúját követően, ahol átigazolási szándékáról nyilatkozott, a sportcég szinte azonnal betárazott a rózsaszín anyagból, az esetleges hirtelen nagy mennyiségű megrendelésre felkészülve. A mezek értékesítését azonban csak a júliusi hivatalos bejelentést követően kezdte meg. Az Adidas, aki az Inter Miami ügyfele, a rózsaszín mezre hatalmas, közel félmilliós tételű megrendelést kapott az üzletektől és a beszállítóktól.
Az Adidas korábbi tapasztalataira támaszkodva volt némi fogalma arról mi fog történni. Messi közreműködésével, amikor 2022-ben Argentína megnyerte a világbajnokságot, a sportszergyártó márkának a focista nevével, és a tízes mezszámmal ellátott pólók gyártása lett a legfontosabb feladata világszerte. Első körben akkor szintén közel félmillió mezt kellett gyártania és szállítania a megrendelőknek pár hónap leforgása alatt.
Magasabb gyártási fokozat
Most a szokásosnál is magasabb gyártási fokozatra kellett kapcsolnia. Az újrahasznosított anyagból készült mezek első tételeit, szinte már a gyártósorról küldték ki a megrendelőknek, hogy az eszeveszett tempót tartani tudják és a szállítási időt felgyorsítsák ezzel. Az első készleteket már júliusban egy pillanat alatt szétkapkodták az Egyesült Államokban.
Az Adidas bármennyire is igyekszik ellátni az üzleteket, a silányabb minőségű, de még így sem olcsó 25 - 65 dolláros (9-23 ezer forint) hamisítványok kitöltik a hiányt, és máris elárasztották a globális piacot, kiszolgálva a rózsaszín ködtől elvakított rajongókat, akik bármennyit megadnának a mezért.
Sorra jelennek meg a Messi nevét használó, hamisítványokat áruló utcai bódék, üzletek, online oldalak, és kínálják a rózsaszín mezeket a gyerekmérettől az extra felnőtt méretig.
A hatalmas forgalom az Adidas minden képzeletét felülmúlta. Az Inter Miami rózsaszín meze- megelőzve a nagy európai klubokat is, mint a Real Madrid, vagy a Manchester United, jelenleg a legkelendőbb focimez Amerikában. A sportcég folyamatosan az áhított mezek utánpótlásán dolgozik, hogy meg tudjon felelni a hihetetlen keresletnek. A rajongóknak - még Kim Kardashian fiának is, aki nagy Messi -rajongó -várniuk kell a következő széria megjelenéséig, ha az eredeti mezeket szeretnék beszerezni.