Péntek hajnalban érkezett meg Zágrábba a hidrogénhajtásra átálló Augsburgból az első használt német villamos. A 26,5 méter hosszú Adtranz GT6M típusú járműből az év végéig még tíz érkezik. Az összesen 2,7 millió euróért megvásárolt szerelvényeket a kilencvenes években gyártották, ezért nincs bennük se légkondicionáló, se digitális utastájékoztató rendszer. 

Berlin,,Germany,-,April,23,,2021:,Tram,Bombardier,Flexity,Light
Ilyen Adtranz villamosokkal lehet majd a zágrábi vonalakon találkozni – miután kékre festették át őket.
Fotó: Shutterstock / Markus Mainka

Az utóbbit a horvátok a jegykezelő berendezésekkel egy időben, a következő hetekben beépítik majd a kocsikba, de a budapesti hármas metróhoz hasonlóan légkondi a jövőben sem lesz bennük. 

Azt, hogy a villamosok pontosan mikor állnak majd forgalomba, egyelőre nem tudni, de annyi biztos, hogy a zágrábi közlekedési vállalat nem várja mag, hogy komplett legyen az augsburgi flotta, folyamatosan helyezi majd őket üzembe.

A horvát főváros villamosflottájának egy része cserére szorul. A használt német szerelvényekkel az 1970-es években gyártott, erősen elavult, TMK 201-es jugoszláv típusú villamosokat cserélik majd le. 

Zagreb,,Croatia,-,August,12,,2018,-,Crotram,Tmk,2200
Hazai gyártású Koncar villamosokból is bevásárol a zágrábi BKV.
Fotó: Shutterstock / Martyn Jandula

A 11 szerelvény azonban nem elég a teljes flotta cseréjére, ezért 20 vadonatúj, hazai gyártmányú Koncar szerelvényt is rendeltek. Az új villamosok várhatóan 2025-ben készülnek el és állnak forgalomba a horvát főváros 116,3 kilométer hosszú hálózatán.