Mintegy harmadával, 31 százalékkal nőttek a teljesen elektromos és tölthető hibrid autók globális eladásai tavaly a Rho Motion piackutató cég jelentése szerint, ami a növekedés lassulását jelzi az egy évvel korábbi 60 százalékos ütem után.
A Rho Motion adatmenedzsere, Charles Lester a Reutersnek elmondta, hogy ez várható volt egy ennyire növekedő piacon, ugyanis nincs lehetőség minden évben duplázni a forgalmat. Hozzátette, hogy az adatok egybevágnak a cége 30 százalékos növekedést prognosztizáló jóslatával is.
Az idei évvel kapcsolatban pedig jelezte, hogy 25-30 százalékos növekedésre számítanak.
A piackutató cég szerint az elektromos autók globális eladásai decemberben havi csúcsot értek el, miután másfél millió elektromos jármű került az utakra. A vállalat szerint a tavaly eladott 13,6 millió elektromos autóból 9,5 millió volt teljesen elektromos, míg a maradék tölthető hibrid. A múlt hónapban az S&P Global Mobility jelentése 86 millióra becsülte a globális autóeladások tavalyi számát, ami azt jelenti, hogy
a forgalomba hozott autók közel 16 százaléka volt elektromos tavaly.
A Rho Motion jelentéséből az is kiderül, hogy a növekedés az elektromos autók terjedésében leggyengébben álló Egyesült Államokban és Kanadában volt a leggyorsabb, ahol a forgalom 50 százalékkal nőtt, míg Európában a bővülés üteme 27 százalék, a területen vezető Kínában pedig 15 százalék volt.
Az idei európai eladásokat visszavetheti, hogy tavaly Németország az elektromos autókra adott támogatások megszüntetéséről döntött. A Rho Motion másik fontos meglátása az európai piaccal kapcsolatban az, hogy a teljesen elektromos autók eladásainak mindössze 8 százalékát tették ki a kisebb autók tavaly, ám ez idén változhat az olyan kisebb típusok érkezésével, mint a Stellantis által gyártott Citroen eC3.